Ik ben een tijdje bezig geweest met een website, maar nu zit ik met een probleem.
Het probleem is het gevolg van de scrollbar die ik in een DIV heb geplaatst.
Nu mijn probleem is, dat de website niet correct wordt weergegeven in IE, FF, maar wel in Chrome.
Zou iemand me misschien kunnen helpen, en er voor zorgen dat de website ook correct wordt weergegeven in de andere browsers.
Hier is een link naar de website: (code kan je dan via 'bron bekijken' zien) klik
Geen tabellen voor je lay-out, maar divs gebruiken...
Dus: ombouwen!
Succes daarmee ;) Maar dat is waarschijnlijk wel de oplossing... vuistregel Nooit een tabel, behalve bij een tabel hiermee bedoel ik natuurlijk, gebruik nooit een tabel behalve waarvoor dat ding ooit ontworpen is, en dat is een tabel
Ja oke, maar dan zit ik met een ander probleem.
Ik heb de layout eerst in PS gemaakt, en hem dan gesliced, opgeslaan, en dan verder bewerkt in DW. Maar als ik hem op de andere manier opsla, dus zonder al die tabellen, dan krijg ik de layout niet gecenterd. Nu staat hij mooi in het midden door gewoon de <center> tags toe te voegen. Maar dit lukt dus niet als ik hem anders opsla.
Wat moet je doen:
- div met id = main_container
--- div met id = header //voorbeeld
--- div met id = main
--- div met id = footer
- div met id = main_container afsluiten
Dan ga je naar je CSS
#main_container -> width:1000px; margin:0 auto
Dan zou 't moeten werken, dan positioneer je je header, main en footer even goed. Je stelt de rest in en je site staat netjes gecentreerd ;) Het is een kwestie van snappen en doen, vooral het doen is belangrijk ;)
Maar om een lang verhaal nog langer te maken:
- Geen tabellen maar div's voor je structuur
- CSS voor de opmaak (in een apparte sheet)
Oke, zal gelijk eens proberen, ik laat je zeker nog iets weten!
En nogmaals bedankt!
EDIT: Ik heb ondertussen een hoop dingen geprobeerd (nu zonder al die tabellen). Eerst heb ik geprobeerd om alles handmatig te schrijven, dus elke DIV etc. apart aan te maken. Maar dit lukte ook niet volledig. Daarom ben ik nogmaals opnieuw begonnen, en heb ik een groot deel gedaan met behulp van de ingebouwde DW functies. Nu alles lukt goed, buite het feit dat ik de template nog steeds niet in mooi gecenterd krijg. Zou je me hierbij misschien nog eens kunnen helpen?
Heb al de ganse dag zitten proberen en het wilt maar niet lukken zoals ik het graag zou hebben.
Is het dan zo moeilijk om vlug de code aan te passen? Of een deel zodat ik verder kan?
Beste Giell, je mag niet exporteren vanuit je PhotoShop. Doordat je zoiets toepast krijg je nooit een mooi resultaat.
1. Sla al je afbeelding afzonderlijk op.
1.1 Je Header noem je bijvoorbeeld header
1.2 Je menutjes noem je dan bv. menuHome, menuEvents, menuFotos en menuContact
1.3 Dat tussen stukje van je menu noem je bv. menuTussenstuk
1.4 Je header loopt door, neem 1px van die lijn en slaag deze bv op als achtergrondRuler
1.5 Je inhoud van neem je ook 1px die slaag je op als bv. inhoudRuler
1.6 De boven en onderkant van je inhoud vak slaag je ook op als inhoudKop en inhoudVoet
1.7 Je footer onderaan slaag je bv op als footer
Dan doe je alles weg dat er staat, vervolgens neem je dit als leidraad en leer je alles zetten in DIV's, als je nog problemen hebt dan meld je ze maar hier
Alvast heel hard bedankt voor je uitleg DenMette.
Ik heb ondertussen alles nog wat overzichtelijker proberen te maken, door de naamgeving aan te passen zoals je zei.
Hier alvast een link
Nu staan wel nog alle afbeeldingen absolute gepositioneerd, en lukt het me nog steeds niet om alles te centeren. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd en opgezocht. Maar het lukt me nog steeds niet.
Iemand nog die me hierbij kan helpen?
Bedankt.
Je probeert niks en leest de berichten niet eens goed!
Als je kijkt naar het eerste bericht van Jelmer, en je doet dat precies. Dan zul je zien dat het werkt!
Je kan niet weten of ik niks doe dus oordeel daar ook niet over aub.
Ik heb er al heel veel tijd en moeite in gestoken.
En zeg me dan welk deel van zijn eerste bericht ik niet heb?
Dan weet ik wat ik nog moet veranderen.
Probeer is niet zoiets moeilijks dan als je het niet kan..
Wat jij nu gaat doen!
2 files:
- 1 css
- 1 html
Je zet er 1 div in, van 800px breed, en 500px hoog
Je gaat nu met je css de kleur van de div even rood maken (dan zie je wat er gebeurd)
Je gaat met de margin spelen..
Oke Giell, heb je site nu terug beken. Als je slim bent, probeer je met de onderstaande code eens iets te doen. Begin eerst met CSS te leren, vervolgens komen die afbeelding gelijks niets te voorschijn.
Hier ben ik weer. Ik heb niet stilgezeten en heb nog vanalles geprobeerd.
Ik moet wel toegeven, ik heb hulp gehad en ik heb het op een iets andere manier opgelost. Maar het is me uiteindelijk toch gelukt.
Hier een linky!