login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Transparantie (Opgelost)

Offline Raze - 27/07/2010 13:08
Avatar van RazePHP beginner Hallo,

ik heb volgende code:

1. div#popupBg {
  2. position: absolute;
  3. top: 20%;
  4. height: auto;
  5. padding: 1%;
  6. left: 35%;
  7. width: 28%;
  8. background: #000000;
  9. filter: alpha(opacity=40);
  10. filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.Alpha(opacity=40);
  11. -moz-opacity: 0.40; opacity: 0.40;
  12. }
  13.  
  14. div#popupBg div#popupWindow {
  15. background: #ffffff;
  16. filter: alpha(opacity=100);
  17. filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.Alpha(opacity=100);
  18. -moz-opacity: 1; opacity: 1;
  19. }

ik wil dus een soort van popup maken, en de bovenste div is gedeeltelijk transparant. En dit moet dan als een rand rond de inner div (#popupWindow) staat, waarin de tekst staat.

Nu de div #popupWindow is nu ook transparant  . Hoe krijg ik dit opgelost?

Zie afbeelding: http://i32.tinypic.com/5ees6v.jpg

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 27/07/2010 13:14
Avatar van vinTage Nieuw lid alle childs nemen de transparantie over van de parent.
Je kan dit 'omzeilen' door 2 divs absolute over elkaar te positioneren, waarbij dus de onderste (grootste) je transparante rand is.
Dit moet je dus samen met javascript doen, om bv de hoogte van de 'content' div op te vragen en mee te geven aan de 'rand' div.
Bedankt door: Raze
Offline Ewergreen - 27/07/2010 13:38
Avatar van Ewergreen Nieuw lid Ik vraag me af van waar die plotse inspiratie komt.   Vintage heeft trouwens gelijk i.v.m. zijn oplossing.

Gr,

Wtr
Offline Martijn - 27/07/2010 14:07
Avatar van Martijn Crew PHP t kan simpeler, zonder js, kost wel een div meer. Je maakt 1 relative div, die zet je op de goede plek, daarin zet je dan de twee divs zoals vintage zei, beide met postion absolute, top:0; left:0; Die relative bepaalt dan dat ze gelijk komen te hangen en waar.

maar makkelijker is gewoon een 1px zwart pngtje te maken met 50% transparansie, scheelt je een hoop gedoe
Offline Raze - 27/07/2010 14:26
Avatar van Raze PHP beginner Ik heb de oplossing van vintage gevolgd, en dat werkt.

Ook omdat de popup dynamisch gevuld wordt via AJAX, nu heb ik één overzichtelijke js-pagina.

Bedankt voor antwoorden ;)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s