ik zit weer met een probleem,
na verheefs zoeken op een antwoord zal ik het maar eens vragen:
ik heb dus een tabel maar de onderste rij (of is dit een kolom?) moet doorlopen tot de onderkant van de site,
hoe kan ik dit verwezelijken?
dat alleeen de onderste rij(of is dit een kolom?) de overschietende hoogte aaneemt waneer er geen tekst is, maar waneer er meer tekst is verder loopt en dan er een scrolbar komt
om in eeen rij vakjes samen te voegen rowspan="2", en om in een kolom dingen samen te voegen colspan="2"
Maara wat je uitlegt lijkt verdomt veel op hoe je een website layout in elkaar zet, als dat zo is, moet je nu stoppen, en met divs gaan werken. Dat is corrrecter, fijner als je het onder de knie heb en het laad iets sneller
En als je nu de menu links en de content rechts in divs zet, en dan je menu op height 100% zet?
Het probleem dat jij nu hebt, had ik vroeger als probleem. Alleen had ik toen de oplossing maar wou ik dat niet Bij mij deed hij de menu naar beneden de pagina, en dat wou ik net niet
Aljeblieft jongens, ben ik nu hier de enige. Tabellen voor layout zijn uit de jaren 90.
Doe nu eens dit:
Geef je hoofd div een 100% height mee. Je kunt even min-height gebruiken als je een minimale hoogte nodig hebt. In je CSS geef je ook html, body { height: 100%;margin: 0;padding: 0}.
Ga even serieus aan de slag met het leren van divs en css. Het is zo eenvoudig en je kunt er prima crossbrowser mee werken.
Aljeblieft jongens, ben ik nu hier de enige. Tabellen voor layout zijn uit de jaren 90.
Doe nu eens dit:
Geef je hoofd div een 100% height mee. Je kunt even min-height gebruiken als je een minimale hoogte nodig hebt. In je CSS geef je ook html, body { height: 100%;margin: 0;padding: 0}.
Ga even serieus aan de slag met het leren van divs en css. Het is zo eenvoudig en je kunt er prima crossbrowser mee werken.
Wat is dat toch met jou :S
Als kiwi nu graag met tabellen werkt, is dat toch zijn probleem :S
Het is niet omdat jij een ander stijl hebt van coden dat een ander dat ook persé moet toepassen.
nou, als je op een webcommunitie komt kun je verwachten dat mensen aangeven dat tabellen 'fout' zijn, en dit mening probeer door te krijgen aan de beginners die vinden dat een tabelletje nog wel kan ;)
(nee, d at was geen belediging oid, gewoon verduidelijking, en vanaf hier gaan we weer verder met aardig doen tegen elkaar en niet bitchen)
Zoals vermeld,
had ik geen gedacht waarom ik dit met tabellen deed,
ik ben nu al bezig met een DIV versie ervan
------------------------------------------------------------
Wat een proleem meegeeft:
ik heb dus een paar <div>'s boven elkaar met "Float: left",
maar nu wil ik dat de onderste uitloopt tot de onderkant van de browser,
of wanneer er meer tekst is, uitloopt tot de tekst gedaan is
hoe doe ik dit, wanneer ik height op 100% zet komt er een scrollbar, die er niet mag zijn
http://remotecosmix.webatu.com hier dit is hem. voorlopig staat de hoogte van de onderste Div (deze bevat de text in het gele gedeelte) op 100%. maar zoals je ziet loopt deze tot voorbij de onder kant van de webpagina, heeft iemand hier een oplossing voor?