login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

plaatsing DIV

Offline Logickske - 11/07/2010 22:18
Avatar van LogickskeNieuw lid Beste leden,

Ik heb momenteel een klein probleem.. In Fireworks heb ik een lay-out gemaakt, deze gesliced en dan naar dreamweaver geëxporteerd.
Dreamweaver zet deze "slices" in een tabel dus heb ik elke slice in een DIV gezet en de tabel verwijderd. De hele lay-out heb ik vervolgens gecentreerd. De hele layout past zich aan aan het formaat van het scherm, net zoals ik het wil.

Alles OK tot daar.. maar dan.. Nu wil ik op de layout een nieuwe DIV zetten die eveneens mooi mee gecentreerd staat en ook evolueert met het browservenster. M.a.w. Wanneer het venster kleiner wordt, of groter dat de inhoud van de DIV op dezelfde plaats blijft staan in de lay-out.

Voor de duidelijkheid: Klik hier

Zoals je ziet evolueert de tekst niet mooi mee wanneer je het formaat van het venster aanpast.

Kan iemand mij hierbij helpen? Wat moet ik doen? (Werk met Dreamweaver CS4)

Alvast bedankt!

MVG

Gerrit

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Jelmerholland - 12/07/2010 00:03
Avatar van Jelmerholland PHP beginner
  1. #container{
  2. height:400px;
  3. width:900px;
  4. position:absolute;
  5. top:50%;
  6. left:50%;
  7. margin-top:-200px; //helft van hoogte
  8. margin-left:-450px; //helft van breedte
  9. }

Of welke waardes dan ook natuurlijk.. Met deze snippet blijft ie ALTIJD in het midden, hoe groot je scherm ook is. Maak maar is een div van 10px X 10px, en centreer die op deze manier. Je zult zien dat ie altijd netjes in het midden blijft ;)
Offline Logickske - 13/07/2010 00:12 (laatste wijziging 13/07/2010 00:19)
Avatar van Logickske Nieuw lid Hartelijk dank voor je reactie Jelmer!

De code die je geeft werkt inderdaad, maar is niet helemaal sluitend voor het probleem. Als ik deze code toepas, dan blijft de div inderdaad mooi wat betreft breedte verschuivingen van het browservenster, maar niet wanneer ik de hoogte van het venster aanpas.

Hoe kan je er trouwens voor zorgen dat een div helemaal VAST staat op de pagina (zoals een afbeeding in de gemaakte layout)? Venster aanpassen in hoogte, en breedte, maar DIV die steeds op zelfde plaats blijft staan?

Alvast bedankt!
Offline Jelmerholland - 13/07/2010 01:21
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Deze code werkt allen met een fixed height.
Zou je misschien (wellicht met screenshot) duidelijk kunnen maken wat je precies wilt? Wat je verwacht dat het zou moeten dien? Voorbeeld naar een site waar het is toegepast is ook wel handig ;)

Hier kan je ook wel wat mee http://www.w3schools.com

Succes
Offline junior - 14/07/2010 11:13
Avatar van junior Lid Is wel OT, maar had je geld over dat je 'www.testversie.be' geregistreerd hebt om je site te testen? 
Offline xSc - 16/07/2010 21:57 (laatste wijziging 16/07/2010 21:57)
Avatar van xSc Onbekend De meest eenvoudige manier is deze:

width: 800px;
margin: 0 auto 0 auto;

De clou van het verhaal is dat je een breedte moet meegeven en dan margin. De twee nullen bij margin zijn voor de top en de bottom.

Deze opmaak geef je aan je container div mee. De oplossing van Jelmer werkt ook, maar gaat mis bij lagere resoluties of schermverkleiningen.
Offline Jelmerholland - 17/07/2010 11:22
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Ja maar het ging hem er ook om dat hij van boven en van onder halverwege stond (toch?)

En je kan die van jou nog ietsje inkorten:
  1. margin:0 auto

volstaat ook 
met maar 2 waarden, dan is de 1e voor boven en onder, en de 2e waarde voor links en rechts..
Offline Koen - 17/07/2010 12:42
junior schreef:
Is wel OT, maar had je geld over dat je 'www.testversie.be' geregistreerd hebt om je site te testen? 

Domeintje meer of minder, wat maakt het uit? 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s