login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

waarvoor dient * html #framecontentBottom (Opgelost)

Offline NaVaNaX - 26/05/2010 19:46
Avatar van NaVaNaXNieuw lid Regelmatig kom ik * html tegen in css files

wat betekent het en hoe moet het gebruikt worden.

Heb een file gevonden met een mogelijke oplossing voovan mijn vorige post en daarin staat ook * html

de volgende twee vindt ik overal terug
.classname en #objectname

NaVaNaX

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 26/05/2010 19:55
Avatar van Martijn Crew PHP * is álle objecten. Dus letterlijk al je code. Wordt veel gebruikt voor een rest sheet (zodat alles in alle browsers hetzelfde is)

voor de rest raad ik aan even te kijken op http://www.curcuscss.be
Offline Koen - 26/05/2010 19:58
Avatar van Koen PHP expert "*", staat beter bekend als de wildcard die terugslaat op alle elementen die voorkomen in een html document. Meestal gebruikt men dit om dingen zoals de padding en de margins te resetten. (Het kan voorkomen dat bepaalde browsers andere standaardwaarden heeft en dan is zo'n reset script noodzakelijk om je website correct weer te geven in alle browsers. Zo'n reset script kan trouwens veel uitgebreider).

".ClassName" is een selector voor alle elementen die "ClassName" hebben als waarde voor het "class" attribuut.
"#identifier" is net hetzelfde, maar dan met het attribuut "id". Strikt genomen mag er maar één element voorkomen met een bepaald ID.
  1. <style type="text/css">
  2. .ClassName
  3. {
  4. background-color: #000000;
  5. color: #FFFFFF;
  6. width: 200px;
  7. height: 100px;
  8. }
  9. #identifier
  10. {
  11. font-family: Verdana, Arial, Serif;
  12. }
  13. <div class="ClassName">&nbsp;</div>
  14. <div id="identifier">Voorbeeldtekst.</div>

Succes!
Offline NaVaNaX - 26/05/2010 20:01
Hallo, bedankt al voor de uitleg, snap nog wel niet hoe die site het IE6 probleem daarmee oplost.

http://www.dyna...es-layout/

De cursussite geeft : The webpage "www.curcuscss.be" cannot be foundDNS error occurred. Server cannot be found. The link may be broken.

groeten
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s