login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Karakters uitvullen in tabel of div.

Offline Secret - 13/05/2010 23:40
Avatar van SecretNieuw lid Hallo,

Ik ben nu al een tijdje op zoek online maar tref niet onmiddelijk iets bruikbaars aan. Ik wens een bepaald woord zodanig uit te vullen dat de karakters mooi evenwichtig gespreid zijn in een tabel of div. Een beetje zoals justify doet voor woorden, maar dan enkel op de karakters van een bepaald woord. Weet iemand raad?

Dankje...

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 13/05/2010 23:51
Avatar van Martijn Crew PHP je bedoeld monospace?
Offline Secret - 14/05/2010 00:18
Avatar van Secret Nieuw lid De karakters moeten gespreid worden van links naar rechts in de tabel of div. Dus niet ofwel allemaal links, rechts of in het center staan.
Offline WouterJ - 14/05/2010 08:51
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Bedoel je justify?
Offline Secret - 14/05/2010 10:18 (laatste wijziging 14/05/2010 10:38)
Avatar van Secret Nieuw lid Ter illustratie:

http://www.jasmijndecuyper.be/uitlijning.png

De groene tekst layout is deze waar ik naar op zoek ben.

Update: Ik had de oplossing reeds, maar de weergave klopte niet in Opera, nu ik keek met internet explorer leek volgende code wel te werken:

<div style="text-align: justify; text-justify: distribute-all-lines">TEKST</div>

Weet iemand hoe dit ook werkende te krijgen in Opera en misschien andere browsers?
Offline cx1213 - 14/05/2010 11:53
Avatar van cx1213 Lid ie rendered dat fout. http://www.css3.com/css-text-justify/
hier staat geen enkele waarde die dat geeft.
Offline Martijn - 14/05/2010 13:02
Avatar van Martijn Crew PHP en als je 'T e k s t' doet? Niet zo netjes, maar werkt denk wel
Offline Secret - 14/05/2010 14:35
Avatar van Secret Nieuw lid Neen, m'n teksten worden aangepast afhankelijk van wat er aangeklikt werd, sommige woorden zijn langer dan andere. En ze moeten echt wel telkens links en rechts de cel raken...
Offline kaspar - 15/05/2010 10:36
Avatar van kaspar Nieuw lid Zo'n functie bestaat niet, wat je wel kunt doen: alle letters in een image zetten die allemaal even breed zijn. Dan de div waar de tekst inkomt een width geven. Hierna de div minus het aantal letters*de breedte van zo'n letter, en dat dan delen door het aantal letters minus 1. dan heb je de breedte die er tussen moet, en kun je er gewoon een lege afbeelding/div tussen zetten met die breedte.
Offline Jelmerholland - 15/05/2010 16:13
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Beetje omslachtig wat Kaspar zegt, maar het werkt vast wel.

Kan je niet tussen elke letter een <div> invoeren met een width:X ?
Als je dan zorgt dat elke letter even breed is (gewoon even een kwestie van het juiste font vinden ) en dan weet je hoe breed ie is, en dan vrijwel het zelfde doen als wat Kaspar zegt..

Maar een vraagje..? (Waarom zou je 't willen?) Is er geen andere manier waarmee je ongeveer hetzelfde bereikt?
Offline Secret - 16/05/2010 01:04
Avatar van Secret Nieuw lid Wel <div style="text-align: justify; text-justify: distribute-all-lines">TEKST</div> geeft me wat ik zoek, maar enkel in IE, jammer. Ik zoek het omdat ik nu een site maak aan de hand van een schets van de eigenaar, en daar zitten zulke elementen in verwerkt. De layout valt of staat er een beetje mee. Nu werk ik tijdelijk nog met .png files van die teksten, maar dat is heel omslachtig, zeker eenmaal er dan veranderingen aan moeten gebeuren enzo...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s