Ik maak gebruik van een menu waarin de afbeelding van de button veranderd als je er met je muis over gaat. Het werkt wel...maar niet echt goed. Het inladen van de afbeelding wanneer je er met je muis overgaat(menu1a) duurt nl erg lang waardoor een paar seconde niets te zien is. Als je dit eenmaal een keer gedaan hebt werkt het wel goed. Wat zou dit kunnen zijn?
EDIT:
Het komt omdat de browser deze hover afbeeldingen waarschijnlijk nog moet inladen. Ja dat kan soms lang duren. ;)
Je kan proberen deze dmv JavaScript al in te laden bij het laden van de pagina.
afbeelding wordt eerst volledig opgehaald en de vertraging bij :hover is dan verdwenen.
De bestandsgrootte van de nieuwe afbeelding is ook nog een kleiner dan die van de twee
afbeeldingen afzonderlijk.
@lemoinet
Ja dat is een idee. Snap het principe denk ik. Heb het alleen iets anders gedaan want met die 140 x 86 werkte niet goed. Heb het nu zo dat eerst beide afbeeldingen inladen(denk ik) maar alleen menu1.png zichtbaar is en dan bij hover alleen 1a zichtbaar wordt maar dit lijkt ook wel nog niet goed te werken.
Het heeft inderdaad met de afbeeldingsgrootte te maken, om dit te voorkomen ga je anders te werk:
Je maakt een nieuwe afbeelding "MENU.png" bestaand uit all uw afbeeldingsversies, ik ga ervan uit dat je afbeelding 43px hoog is, dus je verzamelt alle afbeeldingen in één afbeelding, van boven je gewone knop-background, juist eronder je hover-afbeelding daarna de visited gedeelte en je nieuwe afbeelding wordt dan 129px hoog. In je css-bestand verander je gewoon de x-coördinaat, je zegt bij link de background-image is 0px 0px, maar bij de hover bv wordt de background-position 0px -43px om het hover-gedeelte van de afbeelding te tonen, op die manier heb je maar één afbeelding nodig en dit zal het veranderen van de background-image versnellen en is je probleem opgelost: