login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

kleur link

Offline san - 11/04/2010 15:22 (laatste wijziging 11/04/2010 15:23)
Avatar van sanHTML interesse Ik wil in mijn menu voor elkaar krijgen dat het menu start in de 7.png, als je met je muis erovergaat wordt deze 7a.png en als je op de betreffende pagina bent blijft deze in de 7a.png en op het moment dat je weer naar een andere pagina gaat wordt deze weer 7.png. Dus op het moment van muisover en als je daadwerkelijk op de betreffende pagina bent is de menu-afbeelding 7a.png, op het moment dat je niet daadwerkelijk op de betreffende pagina bent 7.png. Ik heb al van alles geprobeerd met active en visited maar krijg niet het gewenste resultaat. Wie weet hier een oplossing voor?
  1. link
  2. {
  3. background-image: url(menu/menu7.png);
  4. height: 40px;
  5. width: 135px;
  6. float: left;
  7. }
  8.  
  9. #link:hover
  10. {
  11. background-image: url(menu/menu7a.png);
  12. }

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Jelmerholland - 11/04/2010 17:24
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Als je hetzelf in simpele tekst samenvat, dan kom je er wel uit met je coding.

- Je hebt een pagina
-- Een link van je active page, en een aantal links van inactieve pages.
-- Je gaat me muis over een link, de inactieve pagina links die worden vervangen, de active page link NIET.

- Je gaat naar een andere pagina
-- Je draait alles gewoon om, je geeft je navigatie een andere class mee. there you go 

Als je dit globaal omzet in code, dan kom je er wel uit.

Ps. regel 1 van je minicode, daar heb je gewoon 'link', ik neem aan dat dit ook '#link' moet zijn..
Offline Raze - 11/04/2010 18:38
Avatar van Raze PHP beginner maak gewoon 2 types van link
.link en .link_active => .link bevat menu7.png, .link_active bevat menu7a.png

en dan kijken op welke pagina je zit, en indien de pagina overeenkomt met een menu item, dat menu item dan een class .link_active meegeven, en anders gewoon .link.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s