waarbij ik wel onder de indruk was van de banner. Nou vroeg ik mij alleen af hoe je zoiets maakt. Ik kan wel een swf slideshow maken, maar met een transparante navigatiebar met werkende links erbij is voor mij wat teveel. Ik vroeg me eigenlijk alleen maar af welk programma er is gebruikt om dit te maken.
Zat eerst zelf te denken om een apart swf slideshow te maken en aparte transparante navmenu met photoshop. Maar hoe voeg je dit dan samen? :S
Die oplossing staat gewoon op die site hoor, kijk maar in de broncode.
Het makkelijkste "ontdek" je dat, door in FF de webdev toolbar te instaleren en dan klikken op het "ding" wat je wilt weten en dan "inspect element"
In de broncode die je dan te zien krijgt, is exact dat "ding" gezelcteerd (dus je hoeft niet te zoeken) en rechts staat de bijbehorende css.
Een png maak je gewoon met eender welke grafische applicatie.
Gewoon een transparante achtergrond en kleur die in en zet de alpha op 50% ofzo.
De Fitebug add-on is daarvoor ook wel een optie, ipv webdev ;) Idee erachter is het zelfde, maar firebug is bekender (volgens mij), dus kan je ook makkelijker support op krijgen , Maar dat is mijn logica
Webdev tool inderdaad wel is eerder van gehoord, maar nooit iets mee gedaan.
klinkt inderdaad wel superhandig ga dat gelijk even instaleren bedankt voor jullie hulp!
met photoshop daar heb je in het begin van het document een achtergrond van grijse en witte vakjes als je daar niks doet is het Transparant en eventeweel kan je afbeelding frames maken langzaam gaan dan en dan nog bij een afbeelding steeds minder opacity maar doe dan opasity niet op nul dan zie je niks snapie