login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

slideshow (Opgelost)

Offline rolos - 29/03/2010 16:59
Avatar van rolosNieuw lid hallo allemaal,

ben al tijdje aan het experimenteren hoe ik het beste een slideshow kan maken voor de banner van mijn site.
Nu loop ik tegen een aantal problemen op. Ten eerste welk videoformat is het best te gebruiken voor je site? ik zat zelf te denken aan een .swf file omdat het veel gebruikt word niet te groot is en automatisch looped. en dan ten tweede met welk programma kan je het best deze slideshow in elkaar zetten?
en als laatste maar misschien wel belangrijkste vraag: nu gaat het om 3 of 4 foto's van een kapperszaak maar ik wil dus een slideshow in de banner. en die banner = 690 x 155 pixels. Hoe krijg ik een foto hierin goed passend? Zijn hier aparte programma's voor om een soort van panorama foto te maken?

hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

ow en hier nog een voorbeeldje zoals ik het ongeveer wil: http://www.vvuno.nl en kijk naar de banner!

gr ronald

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Jelmerholland - 29/03/2010 20:13
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Gewoon een grote foto, en die bijknippen in het gewenste voormaat.

Daarna met 'Adobe Flash CS3' een slideshow in elkaar zetten. Koppelen met een .xml file (geen idee hoe dat moet). Dan kan je via die .xml file heel gemakkelijk je foto's wisselen.

http://www.vintagesworld.be misschien vind je daar iets..
Offline Martijn - 29/03/2010 20:34
Avatar van Martijn Crew PHP hoeft helemaal niet zo overdreven je moet eens zoeken naar een 'javascript' slideshow Daar kun je gewoon een paar linkjes naar bestanden makkelijk inzetten en klaar
Bedankt door: rolos
Offline Jelmerholland - 29/03/2010 22:48
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Omdat hij over .swf begon, ging ik ook maar op de flash tour 
Offline vinTage - 29/03/2010 23:49
Avatar van vinTage Nieuw lid Er is ook helemaal niks mis mee om het met flash te doen hoor 
Flash is trouwens prima in staat om fotos te scalen zonder (al te veel) vervorming.
Verder vind ik die xml opmerking helemaal niet verkeerd, zo werken de meeste "makkelijk zelf te onderhouden" slideshows toch al.
Inladen van xml met as3 (dus niet perse cs3, dat mag ook cs4 of catalist zijn, zolang het maar as3 ondersteund)
Offline rolos - 30/03/2010 12:22 (laatste wijziging 30/03/2010 12:34)
Offline gnotrgnotr - 08/04/2010 16:54 (laatste wijziging 08/04/2010 16:55)
Avatar van gnotrgnotr Nieuw lid waarom niet jquery ?
het gaat om het eruit ziet tog niet altijd hoe het gemaakt is
en waarom in deze catagorie als je het met flash wil
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s