login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Background plaatjes alignen (Opgelost)

Offline rolos - 22/03/2010 19:22
Avatar van rolosNieuw lid hallo allemaal,

ik wil graag een plaatje in me <body> zetten als background image. Nu wil ik een ongelijk patroon doen net als deze site: http://www.challenge20.nl kijk naar de background image van de body!

ik wil eigenlijk hetzelfde maar dan het kroontje veranderen in een schaartje. Hoe moet ik dit aanpakken? Is dit uberhaubt wel mogelijk met HTML & CSS.
Zit al een lange tijd het een en ander te proberen maar het wil nog niet lukken...
Je kan natuurlijk background-repeat aanzetten maar dan zal je niet het ongelijke patroon zoals ik dat wil krijgen. ALs je dit doet dan zal het plaatje gewoon recht onder elkaar komen en dat is dus juist wat ik niet wil...

Iemand enig idee, of welk programma ik daarvoor moet gebruiken?

Mvg,
Ronald Smink

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 22/03/2010 19:28
Avatar van Martijn Crew PHP je neemt een rechthoekig vakje, ter hoogte van 3 schaartjes + beetje meer, en de breedte van 2 schaartjes.

Dan maak je een indeling zoals de 5 van een dobbelsteen, alleen de buitenste 4 zet je dan verder naar buiten, zodat al je schaartjes half in beeld staan, en in het midden een hele
Offline nick5556 - 22/03/2010 21:03
Avatar van nick5556 PHP beginner
Martijn schreef:
je neemt een rechthoekig vakje, ter hoogte van 3 schaartjes + beetje meer, en de breedte van 2 schaartjes.

Dan maak je een indeling zoals de 5 van een dobbelsteen, alleen de buitenste 4 zet je dan verder naar buiten, zodat al je schaartjes half in beeld staan, en in het midden een hele

één probleem. Een schaar is volgens mij niet symmetrisch.
Offline Sar - 24/03/2010 00:30 (laatste wijziging 24/03/2010 00:35)
Avatar van Sar PHP interesse Op deze manier dus:

Background example

En dan krijg je dit:

Voorbeeld
Offline rolos - 29/03/2010 16:50
Avatar van rolos Nieuw lid Sar ontzettend bedankt ! zo simpel maar je moet er maar ff opkomen 

iig heel erg bedankt het is gelukt !

gr ronald
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.317s