login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Slicen en mouseover effect probleem

Offline siebje - 14/03/2010 13:56
Avatar van siebjeNieuw lid Beste lezers,

Ik heb een ontwerp gemaakt in GIMP en moet deze nu gaan slicen.

Normaal deed ik vroegers alles altijd vierkant slicen en in tabellen zetten. Die tijd is geweest, nu wil ik een mooie html en css website maken, onderstaand is het design:

http://www.dancediscovery.nl/wattodo.jpg

Nu wil ik dat als mensen met hun muis over die afbeeldingen gaan de opacity verandert. Mijn eerste idee was dat ik dus voor elke afbeelding een afb1 en een afb2 heb (met opacity anders) en daar dus een mouseover effect aan koppel.

Het probleem is echter de onderste twee afbeeldingen, die zijn scheef. Hoe moet ik nu te werk gaan, iemand een idee?

Groet Willem

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Sieebe - 14/03/2010 14:43
Avatar van Sieebe Nieuw lid misschien ze appart maken ?
Niet in 1 afbeelding
Offline siebje - 14/03/2010 18:24
Avatar van siebje Nieuw lid Ja ze gaan ook apart, omdat het uiteraard twee verschillende links zijn. maar doordat ze scheef zijn zit er altijd een stuk van het andere plaatje in één afbeelding, dat veroorzaakt problemen met het mouseover effect.

Dus als iemand weet hoe ik dit het beste kan doen hoor ik het graag.
Offline Martijn - 14/03/2010 20:17
Avatar van Martijn Crew PHP je kunt 2 divs maken met elk 1 afbeelding, en de divs overlappen. Op die manier valt het mouseover effect weer juist.

Het aanklik vak dan nog niet. Misschien dat je met imagemap een soort van geblokte schuine lijn kan maken
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s