login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Browse png (Opgelost)

Offline valles10 - 11/03/2010 19:39 (laatste wijziging 11/03/2010 19:44)
Avatar van valles10HTML interesse ik ben bezig met een klein upload script, maar ik wil tijdens het 'bladeren' ervoor zorgen dat de gebruiker alleen .png bestanden ziet.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de gebruiker in zijn 'browse'-scherm alleen .png bestanden ziet?

ik heb het volgende:
  1. <form method="post" action="'. $_SERVER['PHP_SELF'] .'" enctype="multipart/form-data">
  2. Afbeelding:<br />
  3. <input type="file" name="userfile" /><br /><br />
  4. <input type="submit" name="submit" value="Upload de afbeelding!" />
  5. </form>

Mijn PHP code voor het uploaden hoeft hier niet.

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Jelmerholland - 11/03/2010 19:41 (laatste wijziging 11/03/2010 19:42)
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Waarom staat dit HTML & CSS?
Waarom zie ik geen scriptje? (van wat jij al hebt)
Wat is de vraag? Ik zie alleen een mededeling.

Als je wilt dat we je helpen, gelieve iets meer naar ONS toe te 'praten'.

Jelmer
http://www.sitemasters.be/forum/regels
Offline valles10 - 11/03/2010 19:45
Avatar van valles10 HTML interesse
Jelmerhollan schreef:
Waarom staat dit HTML & CSS?
Waarom zie ik geen scriptje? (van wat jij al hebt)
Wat is de vraag? Ik zie alleen een mededeling.

Als je wilt dat we je helpen, gelieve iets meer naar ONS toe te 'praten'.

Jelmer
http://www.sitemasters.be/forum/regels

Als je het niet weet... zwijg dan gewoon.. ok mijn vraag was niet duidelijk. Zo goed meester?
Offline Martijn1989 - 11/03/2010 19:49
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde @ Jelmerhollan : Hij plaatst toch info? Je weet wat die bedoelt. Niet flauw zitten doen.
@ vallies10: http://demo.swf.../index.php

Check daar op *.jpg en kijk eens in de bron 
Offline valles10 - 11/03/2010 19:52
Avatar van valles10 HTML interesse
Martijn1989 schreef:
@ Jelmerhollan : Hij plaatst toch info? Je weet wat die bedoelt. Niet flauw zitten doen.
@ vallies10: http://demo.swf.../index.php

Check daar op *.jpg en kijk eens in de bron 

Ik heb gekeken. Op deze site kun je ook alle bestanden uploaden (all files(.*.))
Offline Jelmerholland - 11/03/2010 22:43 (laatste wijziging 11/03/2010 22:44)
Avatar van Jelmerholland PHP beginner @Valles, is niet mijn bedoeling om de meester te gaan zitten spelen, maar het is gewoon onduidelijk. Stel een vraag, geef info, geeft wat je hebt, etc. zeg niet alleen: 'ik ben bezig met een klein upload script, maar ik wil tijdens het 'bladeren' ervoor zorgen dat de gebruiker alleen .png bestanden ziet.'

Ja, is mooi dat je daar mee bezig bent, oké is mooi dat je dat wilt. Wat wil je van ons? Waar zit het probleem? Wat heb je zelf aan research gedaan? etc. Hoeft niet gedetaileerd, maar iets meer info, klinkt wat vriendelijker.
Wij willen je helpen, tuurlijk, maar iets minder 'bot' is wel prettig. ;) (Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel...)

@Martijn,
Ik doe niet flauw, maar eerst stond er 1 zin. (zie wat ik hierboven heb uitgelegd)
Offline vinTage - 12/03/2010 10:44
Avatar van vinTage Nieuw lid Met flash kan je inderdaad de options "setten" waarin er gebladerd moet worden, maar hoe dit moet met andere scripts...geen idee.
Aangezien as verrekte hard op js lijkt, lijkt het mij dat het ook met js zal moeten kunnen, maar na een tijdje googlen kwam ik eigenlijk niks bruikbaars tegen.
Offline Ontani - 12/03/2010 10:54
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Filteren gaat niet, zelfs voor flash niet. Ook al zeg je dat je combobox met beschikbare files enkel .png mag laten zien.

Als je in de filename *.* typt en op enter drukt krijg je nog alle bestanden te zien.

De controle moet je in je uploadscript zetten.
Offline vinTage - 12/03/2010 11:00
Avatar van vinTage Nieuw lid ja, okay, maar je kan iig de te selecteren options minimaliseren, het zou leuk zijn als dat ook met js kon? 
Offline Ontani - 12/03/2010 11:11
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Is niet mogelijk, javascript heeft geen interactie met windows GUI
Bedankt door: Jelmerholland
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s