login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[CSS] Positie plaatje in header (Opgelost)

Offline Richie01 - 25/02/2010 11:38
Avatar van Richie01Nieuw lid Hallo,

Ik ben een site aan het maken, alleen ik stootte ergens tegenaan. Ik ben bezig in Fireworks een layout te maken, heb wat gesliced (nog lang niet klaar, maar ik doe gedeelte voor gedeelte) en wat gecodeert met Dreamweaver. Ik heb in de header een tekst staan met aan de rechterkant van de header een afbeelding. Om het een beetje te verduidelijken heb ik een screenshot gemaakt van het probleem:
http://img52.im...obleem.png
Zoals je ziet is dus de afbeelding rechts niet helemaal goed geplaatst. Hij moet een stukje omhoog, maar ik krijg het niet voor elkaar. Eerst had ik de tekst ook als losse slice, maar die heb ik uiteindelijk in de header meegepakt, omdat ik anders hetzelfde probleem kreeg, maar dan met de tekst. Dan staat de tekst voor de helft in de header, en voor de helft in de inhoud. Ook daarbij wist ik niet hoe ik het op moest lossen.

Ik ben verder niet echt bekend met deze site, dus ik weet niet precies of de code nu goed weergeven wordt. Dit is de link naar mijn CSS bestandje:
http://www.plaatscode.be/138741/

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik zit zo behoorlijk vast eigenlijk.
Met vriendelijke groeten,
Rich

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 25/02/2010 11:58
Avatar van Martijn Crew PHP je gebruikt bij headerAfbeelding position: absolute, maar dr staat nergens
  1. left:10px; heigth: 20px;

oid... Misschien daar even naar kijken?
Bedankt door: Richie01
Offline Richie01 - 25/02/2010 12:07 (laatste wijziging 25/02/2010 12:08)
Avatar van Richie01 Nieuw lid Ik heb daar dus even na gekeken. Ik had namelijk bij de header_afbeelding position:absolute alleen maar ingevuld om te kijken wat dan het resultaat zou zijn. Ik heb verder nog niet zo veel ervaring met CSS, dus weet ik eigenlijk nog niet eens wat het inhoudt, haha. Ik zal eens even wat veranderen aan de code.

EDIT
Ik had eerst top:2px; toegevoegd om te kijken wat dat voor resultaat zou hebben. Dan gaat de afbeelding dus nog lager staan, en hij moet juist omhoog. Ik heb dus de top weggehaald en heb er bottom voor ingevoerd met een aantal pixels en nu gaat hij wel omhoog. Dus mijn probleem is opgelost! Super bedankt, nu kan ik eindelijk verder, haha! Helemaal toppie!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s