login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[IF] in HTML (Opgelost)

Offline anton - 17/01/2010 16:16
Avatar van antonLid hallo mede-webdevelopers!

ik zit toch al wel even in de knoei met lay-outs op verschillende browsers, als het op de ene werkt, dan op de andere weer niet.

Nu ben ik toch al vrij frequent dit tegen gekomen in de codes van sites:
  1. <!--[if IE]><link rel="stylesheet" href="styles/style_new_ie.css"><![endif]-->
  2. <link href="styles/style_new.css" rel="stylesheet" type="text/css" />

Ik heb er wat opzoekwerk over gedaan, en in bijna alle gevallen laten ze doorschemeren dat het niet werkt aangezien HTML geen logische structuren(?) heeft. Maar er was nooit echt duidelijkheid.

Misschien kan iemand hier mij vertellen of ik dit kan gebruiken of niet?

MVG
Anton Vandeghinste

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 17/01/2010 16:45
Avatar van Martijn Crew PHP jup dat kan. Ik heb code gezet in zuidenwindpoeziegallery.nl, en daar heb ik die if gebruikt om IE6 users een aparte pagina te laten zien
Offline vinTage - 17/01/2010 17:01 (laatste wijziging 17/01/2010 17:02)
Avatar van vinTage Nieuw lid Die if dingen (conditional comments) werken alleen voor internet explorer, IE heeft wel vaker vage tags die IE-only zijn 

Je kan dus niet <!--[if OPERA]> ofzo gebruiken.

Het goeie aan deze tag is, is dat hij iig valid is, dat is al heel wat voor IE (sry )
Offline Stijn - 17/01/2010 17:25
Avatar van Stijn PHP expert @vinTage: het is geen tag maar comment die betekenis heeft in IE. En commentaar is altijd valid, daarvoor moete niets speciaals voor doen.
Offline vinTage - 17/01/2010 18:17
Avatar van vinTage Nieuw lid het zijn zoals gezegd "conditional comments" en ik noemde het "tag" omdat ik er geen ander woord voor wist.
Gewoon commentaar is het ook niet, want anders zou ie het ook negeren..
Offline anton - 17/01/2010 19:05
Avatar van anton Lid bedankt allemaal, ik heb nu de volgende code:
  1. <!--[if IE]><link rel="stylesheet" href="styles/stylesheet_ie.css"><![endif]-->

maar nog steeds gebruikt hij de stylesheet die enkel gebruikt mag worden voor chrome etc...
waar zit de fout?

MVG
Offline vinTage - 17/01/2010 21:16
Avatar van vinTage Nieuw lid IE blijft ook gewoon de default css gebruiken, maar als je dus als laatste de ie.css inlaad dmv die conditional comment, dan kan je daar dus de afwijkende css rules inzetten.
Bedankt door: anton
Offline anton - 18/01/2010 07:23
Avatar van anton Lid bedankt, ik had die statement voor mijn normale stylesheet ingeladen , daarom dat het niet werkte.

MVG
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s