login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Website voor alle resoluties

Offline dbe123 - 12/01/2010 20:53

ik zit met een aantal probleempjes met mijn website design.

Ik zou graag op één of andere manier (liefst CSS) mijn website zodanig maken dat hij zich aanpast aan de resolutie die de bezoeker heeft ingesteld op zijn PC. Zodat de site bij iedereen er 'mooi' uitziet.

Een tweede iets is dat ik graag de CSS zou willen gebruiken op verschillende browsers (IE, FireFox, Chrome, Safari). Zodat alle functionaliteiten werken. Ik weet dat dit een probleem kan zijn.

Punt 3 is dat ik graag gebruik zou maken van VALID CSS. Dus geen hacks e.d.

Iemand tips voor mij, met eventueel een klein voorbeeld, hoe ik dit kan voor elkaar krijgen?

Thanks!

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WebSmurf - 12/01/2010 21:23
Avatar van WebSmurf Nieuw lid http://www.leej...olutie.htm

Graag gedaan !  
Bedankt door: gothmog, Jelmerholland
Offline Jelmerholland - 22/01/2010 15:05
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Zocht ik ook Tnx
Offline Martijn - 22/01/2010 15:21
Avatar van Martijn Crew PHP Vind het een slecht idee Persoonlijk maak ik mijn websites altijd met vaste afmetingen, zodat het op elk scherm hetzelfde word weergegeven. Als je graag wilt dat er op grotere schermen meer vulling is, kun je er een bg image op je body bij zetten.

Mooi voorbeeld is misschien www.newgrounds.com. De 'hoofd' layout is een vast afmeting, maar als je scherm wat breder is, kun je ook het plaatje zien dan 'om' het vaste site heen gaat.

Ik ben geen fan van een redirect, kost de gebruiker alleen maar tijd tijdens het wachten op het laden
Offline ArieMedia - 22/01/2010 15:50
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Martijn schreef:
Vind het een slecht idee Persoonlijk maak ik mijn websites altijd met vaste afmetingen, zodat het op elk scherm hetzelfde word weergegeven. Als je graag wilt dat er op grotere schermen meer vulling is, kun je er een bg image op je body bij zetten.

Mooi voorbeeld is misschien www.newgrounds.com. De 'hoofd' layout is een vast afmeting, maar als je scherm wat breder is, kun je ook het plaatje zien dan 'om' het vaste site heen gaat.

Ik ben geen fan van een redirect, kost de gebruiker alleen maar tijd tijdens het wachten op het laden
Als aanvullende informatie, je moet ook nog eens 3x je site afgaan in verschillende resoluties.

Gewoon een goede CSS neerzetten.. Ik bereik het meestal door left, right, bottom, top -attributen te gebruiken.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s