login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Fit to screen: achtergrond op elke resolutie

Offline vdbg - 08/01/2010 18:47

Ik zit met volgend probleempje opgescheept: ik tracht een achtergrond aan te maken die mijn hele pagina in beslag neemt en op elke resolutie mooi uitkomt.

De achtergrond is aangemaakt via photoshop (selectie van 1 pixel) en vervolgens ingesteld in dreamweaver als background-image.

Onderstaand zie je het voorbeeld:
http://www.sharp-events.be/testing/testbalkje.html

Wat is het probleem nu? Bovenaan staat mijn balk goed, maar onderaan niet. Op een hoge resolutie staat deze juist, maar op een andere (kleinere) valt deze onderste balk dan weer buiten het scherm. Wanneer je hem daarop goed zou plaatsen, komt dit uiteraard weer niet uit op een hogere resolutie.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de onderste balk op elke resolutie mooi onderaan het scherm uitkomt zodat de website voor elke gebruiker mooi zichtbaar is op zijn of haar computerscherm.

Alvast bedankt.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 08/01/2010 18:49 (laatste wijziging 08/01/2010 18:50)
Avatar van Martijn Crew PHP Als het maar 1 pixel is,is het dus maar 1 kleur, en dan kun je beter een kleur als background doen (tenzij transperant)

Verder zie ik neit wat er fout is, in FF3.5 lijkt alles te kloppen
edit: resolutie 1440 *900 oid
Offline vinTage - 08/01/2010 18:50 (laatste wijziging 08/01/2010 18:51)
Avatar van vinTage Nieuw lid Je moet die bovenste balk gewoon als img opslaan (al kan dit denk ik ook wel gwn met css (kleur+border-bottom)
Daaronder een div met die grijze bg kleur
En een sticky footer die die hele onderkant balk dinges bevat.
Offline vdbg - 08/01/2010 19:27
Avatar van vdbg Nieuw lid @Martijn: op een resolutie 1240x1024 komt dit mooi uit. Ga je echter kleiner, bv. 1280x800 dan zal je zien dat de onderzijde wegvalt.
Mijn achtergrond is opgemaakt in photoshop waarna ik via een selectie een pixel (via single row) er heb uitgehaald om dit te kunnen repeaten in dreamweaver.

@vinTage: ik ga dat eens uitproberen.

Alvast bedankt voor de snelle reply's. Mochten er nog mensen zijn die alternatieven of andere oplossingen hebben, laat het me graag weten.
Offline vinTage - 08/01/2010 19:28
Avatar van vinTage Nieuw lid De oplossing die ik gaf is de enige goeie, sorry 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s