login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

focus op invulveld

Offline Schokkie - 22/01/2005 18:28
Avatar van SchokkieNieuw lid Hallo,

Ik heb dat hier reeds eens gezien maar vind het helaas niet meer terug.

Hoe moet ik ervoor zorgen dat men op het eerste invulveld terecht komt bij het openen van de pagina....
vb : het eerste veld is

1. <input name="agd_dag1" type="text" id="dag" tabindex="1" value="" size="2" maxlength="2" />

JOhan

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Metalhead - 22/01/2005 18:30 (laatste wijziging 22/01/2005 18:33)
Avatar van Metalhead HTML gevorderde document.form.agd_dag1.focus()

edit: dit doe je dus bijv. in the onload van je body, hè?!
Offline Thomas - 22/01/2005 18:34
Avatar van Thomas Moderator - wat is de naam van je formulier ?
- dat stukje wat Metalhead hierboven moet staan moet dan in het onLoad-attribuut van je body-tag komen te staan, maar dan wel goed (document.forms['form_naam'].elements['agd_dag1'].focus();)

Als dat niet werkt (met onLoad) zet je aan het einde van je pagina een <script></script> blok met bovenstaande code (dat zal in ieder geval werken).
Offline Metalhead - 22/01/2005 18:38 (laatste wijziging 22/01/2005 18:42)
Avatar van Metalhead HTML gevorderde ? ik weet niet of wat jij zegt werkt, maar wat ik zeg werkt ook, alleen is het wat simpeler.

Als je één formulier genaamd frm hebt en één invoerveld genaamd agd_dag1 kun je gewoon
onLoad="document.frm.agd_dag1.focus();" doen.

edit -> dit heb ik ook geleerd uit een javascript boek, en wat jij zegt lijkt me gewoon overkill wat alleen nodig is bij array's van fomrulieren en/of elementen...
Offline Thomas - 22/01/2005 18:40 (laatste wijziging 22/01/2005 18:41)
Avatar van Thomas Moderator Mwa, ik vind dat een niet-nette shorthand (die toevallig werkt, maar is dat ook toegestaan? Omdat een browser het slikt, hoeft het nog niet te kloppen ), en je formulier moet nog steeds een naam hebben, dan werkt het idd.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s