login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hoe nu verder?

Offline roelf - 27/12/2009 17:41
Avatar van roelfNieuw lid Ik heb een website gemaakt http:/www.limburyroadstars.nl
De site bestaat uit 7 pagina's en 2 subdomeinen.
Heb html keurig gescheiden van css en js.
Nu is elke pagina hetzelfde met uitzondering van
de grijze tekstvlakken. Op zich ziet het er heel strak uit.
Maar nu wil ik maar 1 pagina hebben met daarin keuze
uit de verschillende pagina's. Dus alleen de informatie-
wisseling wat in de grijze vlakken gebeurd. Hoe pak ik
dit aan? Met classes en met ajax?

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline TotempaaltJ - 27/12/2009 20:14
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Eerst een klein dingetje: haal alsjeblieft dat automatische liedje weg, dat is heel irritant en zou voor mij een reden zijn om meteen weer weg te gaan!

Verder snap ik niet helemaal wat je bedoelt: wil je een pagina met daarin een aantal linkjes, of wil je het menu in een ander bestand dan de pagina's?
Offline roelf - 27/12/2009 21:24
Avatar van roelf Nieuw lid het liedje is sinds jaar en dag de 'clubtune' waar dus niks aanveranderd mag worden, helaas. maar ben wel zo slim geweest om hem 1x te laten spelen en een luidspreker-uit knop te plaatsen.
ik wil dus 1 pagina met daarin de bestanden van de andere pagina's. omdat elke pagina qua opmaak hetzelfde eruit ziet en alleen de tekst en wat plaatjes veranderen. het onzin om elke pagina compleet nieuwe te laden, heb er 7. en dat moet de opzet
worden.
Offline UpLink - 27/12/2009 23:59 (laatste wijziging 28/12/2009 00:02)
Avatar van UpLink ... Ik ging bijna dood als ik die site bezocht...

Mijn boxen stonden nogal luid en met dat muziekje van Born To Be Wild kreeg ik bijna een hardaanval en lag bijna naast mijn stoel...

Site bezocht: +/- 2 seconden....

Dat moet er echt af... je schrikt je een ongeluk...

Ontopic

Je wilt dus een pagina systeem...
Dan moet je met PHP aan de slag...

Om je iets op weg te helpen: http://www.site...nder_MySQL
Offline roelf - 28/12/2009 00:16
Avatar van roelf Nieuw lid Haha, voor dit soort sites heb ik daarom altijd mijn volume op aangenaam nivo staan. En helaas, 2 dingen mogen van de MC niet veranderd worden, dat is het muziekje en het clubembleem. Mmm, eerst een flash met waarschuwing zou handig zijn ja:)

Ontopic: ja, php komt denk ik wel in de buurt. maar heb ook een fotoalbum daar staan en dat werkt met class.
Offline ArieMedia - 28/12/2009 08:50
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
roelf schreef:
Haha, voor dit soort sites heb ik daarom altijd mijn volume op aangenaam nivo staan. En helaas, 2 dingen mogen van de MC niet veranderd worden, dat is het muziekje en het clubembleem. Mmm, eerst een flash met waarschuwing zou handig zijn ja:)

Ontopic: ja, php komt denk ik wel in de buurt. maar heb ook een fotoalbum daar staan en dat werkt met class.
Een professionele web-ontwikkelaar heeft naast een ontwikkelende taak ook een adviserende taak richting de klant . Je zal op z'n minst kunnen adviseren hierover..

Mijn advies hierover is simpel, als de site alleen bedoeld is voor die club, dan kan het *waarschijnlijk* geen kwaad, echter wanneer dit bedoeld is om te laten zien aan de buitenwereld wat jullie kunnen dan is dit niet de manier.. sterker nog, dan werkt het averechts.. 10 jaar geleden was het hot om een website te maken met muziek en intro pagina's
Offline TotempaaltJ - 28/12/2009 10:52 (laatste wijziging 28/12/2009 10:52)
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Er is denk ik geen andere manier dan PHP, helaas. Je kan Ajax proberen ja, maar het zou toch echt sneller (en beter) zijn om PHP te gebruiken, maar als je hier echt tegen bent kan je het doen met Javascript en ook zonder Ajax.

Ikzelf maak altijd gebruik van aparte header en footer bestanden en include dan in elke pagina die twee bestanden.
  1. <?php
  2. include "files/header.php"; //o.i.d.
  3. ?>
  4. blablalbllaaaa
  5. <?php
  6. include "files/footer.php"; //o.i.d.
  7. ?>
Offline UpLink - 28/12/2009 11:04
Avatar van UpLink ... Je kan natuurlijk ook opteren voor een CMS...
Als je een beetje overweg kan met PHP, HTML en CSS om de templates aan te passen kan dat niet echt een probleem zijn he?

Een CMS heeft zowat alles aan boord wat je je maar kan wensen...

Het is maar een ideetje he...

Offline roelf - 28/12/2009 20:00 (laatste wijziging 29/12/2009 01:03)
Avatar van roelf Nieuw lid mmm dan denk ik dat ik me toch ga verdiepen in php, neem ik ajax er automatisch bij ;) Dat wat 'uplink' suggereert was hij me al ff voor. Ik wil eerst de site goed in elkaar hebben. En dan CMS. En dat artikel over navigatie was helemaal goed. Wat 'bigboss' heeft was ook mijn idee. Heb het al zo met de css en js wat ik in html link.
Alleen nog uitvissen hoe ik al die div's met plaatje apart kan zetten, in html, js of php.

edit: heb het gevonden. als je zoals ik wil, 10 pagina's hebt met dezelfde layout en verschillenden content. maar je wilt naar 1 pagina en alleen de content wijzigen zonder de pagina nieuw te laden dan kom je uit op javascript/ajax. Php laadt de pagina telkens opnieuw en je kunt 'includen'. Dus ik maak 1 indexpagina in php. En de content van de andere 9 pagina's laadt ik met javascript/ajax.
Offline vinTage - 29/12/2009 01:06
Avatar van vinTage Nieuw lid waarom perse via js/ajax ?
Dit is niet SEO omdat de url dan niet mee veranderd, bookmarken van pagina's word onmogelijk gemaakt en verder bied het geen enkele meerwaarde.

Werk gewoon met de url en adhv include je het juiste document.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.247s