login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Probleem met opduikende layer / leegte

Offline Waze - 15/10/2009 20:22
Avatar van WazeNieuw lid Hallo allemaal

Dit is mijn eerste bericht/topic hier, dus ik hoop dat ik alles doe zoals het hoort ;)

Sinds enkele weken ben ik bezig met het ontwerpen van een schoolwebsite, vermits onze vorige webmaster een andere uitdaging had gevonden.

Het ontwerp met css etc. staat eigenlijk op punt, maar alleen blijft er een ongewenste leegte (lege layer?) opduiken tussen het logo aan de rechterkant en de adresgegevens die er normaal vlak onder horen te staan.

Hier kan je beter zien wat ik bedoel.

De css-code vind je hier

Na al die weken werk hoop ik niet dat het allemaal voor niets geweest is  

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Kwarde - 15/10/2009 20:40 (laatste wijziging 15/10/2009 20:40)
Avatar van Kwarde Nieuw lid Probeer eens met Firefox (gebruik je die al? Dan met IE).

Ik snap namelijk niet wat je bedoeld (Ik gebruik Firefox)
Offline Waze - 15/10/2009 20:49
Avatar van Waze Nieuw lid Ik gebruik IE en ik denk dat de meeste mensen uit onze 'doelgroep' dat ook doen Dus ik hoop het ook in IE opgelost te krijgen.

Hier heb je een screenshot van het probleem.
Offline vinTage - 15/10/2009 21:56
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik zou de lay liquid maken, dat is veel deftiger dan zo'n scrollbar ergens in het midden...

De "verloren" ruimte staat in IE8 juist ONDERAAN het adresveld ipv erboven.
Offline Waze - 15/10/2009 22:02 (laatste wijziging 16/10/2009 09:33)
Avatar van Waze Nieuw lid Even een update:

Op school heb ik net de pagina nog eens getest:

- In IE8 bevindt de lege balk/ruimte zich nu onder de adresgegevens aan de rechterkant. In de html- of css-code vind ik op het eerste zicht niets wat dit probleem kan veroorzaken (maar ik ben dan ook wel een enorme beginner.)

- In Mozilla is er van de lege balk/ruimte helemaal geen sprake, alleen ontbreekt daar de achtergrondkleur.

Dat laatste is nu niet zo'n probleem, maar ivm de weergave in IE ben ik wel ten einde raad helaas  

Een virtueel pintje voor wie me de gouden tip kan bezorgen  

Mvg
Offline Kwarde - 26/10/2009 16:29 (laatste wijziging 26/10/2009 16:30)
Avatar van Kwarde Nieuw lid 1- Firefox achtergrond:

Jij hebt staan <body bgcolor="999966">
Je moet bij dit soort kleur-codes EIGENLIJK dit hebben: <body bgcolor="#999966"> Let vooral op het hekje! (#)

Ik heb het al gecheckt en hij deed het!
1 probleem opgelost

2- 'lege ruimte':
Ik zie het probleem niet meer. Ik heb IE8 en ik zie die lege ruimte niet meer. Heb je dit al gefixt???

GVM (Groeten Van Mij)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s