login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Breedte li in li veranderen

Offline GijsB - 25/08/2009 19:09
Avatar van GijsBNieuw lid Hallo iedereen,

Op www.voetbalfun.com neemt hij voor de menu's en de submenu's dezelfde breedtes, echter wil ik dat de submenu's een variabele breedte hebben (aan de hand van de lengte van de tekst) en de hoofdmenu's een vaste breedte.

Hieronder heb ik even de xhtml van het menu verduidelijkt, de css is duidelijk genoeg en te vinden in de bron, maar van de html heeft Joomla een rommel gemaakt dus daarom heb ik het voor jullie gemakkelijkheid even geordend 

1. <div id="menu">
  2. <ul class="menu">
  3. <li id="current" class="active item1">
  4. <a href="link"><span>Home</span></a>
  5. </li>
  6. <li class="parent item10">
  7. <a href="link"><span>Boardingvoetbal</span></a>
  8. <ul class="child">
  9. <li class="item11">
  10. <a href="link"><span>Wat is boardingvoetbal? </span></a>
  11. </li>
  12. </ul>
  13. </li>
  14. </ul>
  15. </div>
  16. </div>

Dit is maar een klein stukje maar zo zit het menu in mekaar. Op de plek van link is er uiteraard een link.

Groeten,
Gijs

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Yourgamecrew - 25/08/2009 20:19
Avatar van Yourgamecrew Lid je zou de breedt e kunnen veranderen door dit in je css te zetten:

1. li {
  2. display: table-cell;
  3. width: 10em;
  4. }
Offline GijsB - 26/08/2009 10:11
Avatar van GijsB Nieuw lid Dat helpt niet, ik weet ook niet of u precies door heeft wat ik bedoel dus hieronder leg ik het nogmaals uit.

Ik heb een <ul class="menu"> <li>...</li> </ul>, die moet zoals nu is 110px breed zijn. De <ul class="child"> <li>..</li> </ul>, die erin staat moet variabel breed zijn aan de hand van de lengte van de tekst van het menu item.

De breedte voor het gewone menuitem wordt met .menu li gedefinieerd, wanneer ik dan met .child li of ul.child li een nieuwe breedte voor het subitem wil definieren pakt hij het niet..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.159s