login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

hoogte footer automatisch aanpassen

Offline qpqp - 07/08/2009 15:16 (laatste wijziging 12/08/2009 11:12)

Ik zit met een probleem.
Ik heb een website waarvan de footer minimaal 100 pixels hoog moet zijn, maar die automatisch meegroeit naar de onderkant van de browser wanneer er weinig tekst op een pagina staat.

Hier een voorbeeld van een website waar dit lukt:
Edit: niet meer nodig

Hier mijn website (nog in aanbouw), waarbij ik dit niet voor elkaar krijg:
Edit: niet meer nodig

Het grijze gedeelte moet dus 100pixels hoog zijn, behalve wanneer er weinig of geen tekst in de site staat, dan moet deze footer hooger worden, zodat deze tot de onderkant van de browser komt en je er geen zwart meer onderdoor ziet komen.

Wie kan me hiermee helpen?

Alvast bedankt!

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline dimension - 07/08/2009 15:23
Avatar van dimension Nieuw lid De makkelijkste oplossing is dat je pagina altijd een vaste hoogte heeft bijvoorbeeld 500px zodat je dan niet bij elke pagina de hoogte van die footer moet veranderen.
Offline qpqp - 07/08/2009 15:33 (laatste wijziging 12/08/2009 11:14)
Avatar van qpqp Nieuw lid Een vaste hoogte vind ik eigenlijk geen optie. Dan krijg je te snel een scrollbalk en bij lage resoluties loop je het risico dat de website twee scrollbalken krijgt.

Het is verder ook niet mijn bedoeling om op iedere pagina de hoogte van de footer ga veranderen. Dit moet met CSS automatisch kunnen. Ik heb de CSS van bouwhandel.most.nl wel goed bekeken, maar hier kan ik het alleen niet uit halen.

Iemand een oplossing?

Edit: Niemand een idee? Ik kom dit wel vaker tegen op websites, dus met moet wel kunnen toch?

Edit: Ik heb voor een ander soort footer gekozen, omdat het op deze manier niet gaat lukken. De website heb ik offline gehaald.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s