login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Div die open is sluiten (Opgelost)

Offline Raze - 30/06/2009 17:19 (laatste wijziging 30/06/2009 19:19)
Avatar van RazePHP beginner Hallo,

ik heb volgend probleem:

ik heb 1 div (= b_div) die de volledige grootte van het scherm inneemt en die 'doorzichtig' is (opacity: 95%).
Daarnaast heb ik 4 div's, die ieder in het centrum staan van de eerste div (b_div).
Wat is het probleem?
De vier andere divs kunnen geopend worden via het menu.
Ze kunnen terug gesloten worden door op de b_div te klikken.
probleem is nu: wanneer een div geopend is, en deze moet gesloten worden, moet er via een javascript functie telkens alle divs gesloten worden (dus display: none ipv block), aangezien de javascript niet weet welke div er open is.
Het probleem is nu dat de pagina dynamisch wordt (= een variabel aantal divs die geopend kunnen worden).

De code:
  1. <script type="text/javascript">
  2. function openDiv(id) {
  3. document.getElementById('b_div').style.display = 'block';
  4. document.getElementById('div_' + id).style.display = 'block';
  5. }
  6.  
  7. function closeDiv() {
  8. document.getElementById('b_div').style.display = 'none';
  9. document.getElementById('div_1').style.display = 'none';
  10. document.getElementById('div_2').style.display = 'none';
  11. document.getElementById('div_3').style.display = 'none';
  12. document.getElementById('div_4').style.display = 'none';
  13. }
  14. </script>
  15.  
  16. <div id="b_div" class="border_filter" style="display: none;" onclick="closeDiv();"><!-- De div die opacity=95% heeft --></div>
  17. <div id="div_1" class="popup_content" style="display: none;">Dit is inhoud 1</div>
  18. <div id="div_2" class="popup_content" style="display: none;">Dit is inhoud 2</div>
  19. <div id="div_3" class="popup_content" style="display: none;">Dit is inhoud 3</div>
  20. <div id="div_4" class="popup_content" style="display: none;">Dit is inhoud 4</div>
  21. <a href="#" onclick="openDiv('1');">Div 1 openen</a> | <a href="#" onclick="openDiv('2');">Div 2 openen</a> | <a href="#" onclick="openDiv('3');">Div 3 openen</a> | <a href="#" onclick="openDiv('4');">Div 4 openen</a>

Edit: ik heb het zelf opgelost. Ik sla de div op die open staat in een variabele.

0 antwoorden

Gesponsorde links
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s