login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Firefox en Iexplorer verschil (Opgelost)

Offline inter1 - 10/05/2009 19:22 (laatste wijziging 11/05/2009 22:19)
Avatar van inter1Nieuw lid Hallo allemaal,

ik zit al een tijdje te stoeien om mijn site hetzelfde weer te geven in firefox. Dit lukt maar gedeeltelijk en ik hoopte dan ook dat iemand mij hiermee kan helpen.
Ik ben erachter gekomen dat de <br /> tag niet werkt in firefox, klopt dat en zo jah wat kan in dan ipv gebruiken? (wil geen witregel tussen de enters..)
ok ik zal hier dan maar de codes plaatsen van html en css:

en dan de css:
Plaatscode: 136438

Hoop dat ik het zo juist heb gedaan om de code in mijn post te plaatsen.

Hoop dat iemand mij verder kan helpen
bij voorbaat bedankt,
Ronald Smink
de volledige html code :
Plaatscode: 136451

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline voltrex - 10/05/2009 19:34
Avatar van voltrex Lid De <br /> werkt toch wel in ff   (naar mijn weten)...
Offline dododedodo - 10/05/2009 19:48 (laatste wijziging 10/05/2009 19:51)
Avatar van dododedodo Lid In je eerste zin lees ik al een fout. Je moet niet je IE code aanpassen op FF, maar je FF code op IE. FF houdt zich netjes aan de webstandaarden, IE daarintegen niet. Dit werkt op sommige punten totaal anders. Als je website in IE werkt, dan werkt hij in 98% van de gevallen in Netscape, Safari, Google Chrome en Opera ook. Oftewel: alle browsers die zich wél aan de webstandaarden houden.
Voor IE maak je een apparte css aan. Zo zet je die er dan in:

1. <!--[if IE]>
  2. HIER ALLE CODE DIE ALLEEN DOOR IE WORDT GEPARSED.
  3. <![EndIf]-->

Je kan eventueel achter IE nog een versie zetten (6/7/8) zodat het in alle versies werkt. Dit wil ook nog vaak verschillen... Als ik me niet vergis met er wel een spatie tussen. Je kan (dacht ik) ook nog aangeven of het IE 6 en 7 is (iets met lager dan of gelijk aan 7) en nog zo'n dingen.
Offline inter1 - 10/05/2009 20:35
Avatar van inter1 Nieuw lid bedankt voor jullie snelle reacties. En voor de goede tip wat betreft iexplorer! top.
Dit zal erg helpen voor toekomstige sites, maar omdat ik nogal in tijdnood zit heb ik niet de tijd om de site helemaal opnieuw te maken. Ik zou dan ook erg op prijs stellen als iemand mij kon vertellen wat ik in mijn code moet aanpassen om hem goed werkend te krijgen met ff.

Toch heel erg bedankt voor de reacties !
Offline Martijn - 10/05/2009 22:17
Avatar van Martijn Crew PHP misschien als je een linkje heb
Offline dododedodo - 11/05/2009 08:04 (laatste wijziging 11/05/2009 08:05)
Avatar van dododedodo Lid Inter, lees mijn reactie eens goed door. Je moet hem niet in FF werkend krijgen. Je moet hem in FF bouwen, en dan met conditions in IE laten werken. Niet andersom, dat lukt ook vaker niet als je speciaale IE dingen hebt gebruikt zoals de filter css!
Offline Bart - 11/05/2009 08:35
Avatar van Bart PHP expert http://www.w3schools.com/site/site_validate.asp
Deze standaard wordt gehanteerd om de site compatible te maken met zoveel mogelijk browsers. Probeer zoveel mogelijk errors te vermijden om je site hetzelfde eruit te laten zien in FF en IE.
Offline inter1 - 11/05/2009 22:23 (laatste wijziging 13/05/2009 19:17)
Avatar van inter1 Nieuw lid Bedankt allemaal voor jullie reacties,

dododedodo ik heb je bericht goed gelezen, maar dit zou dan betekenen dat ik de site volledig opnieuw moet maken maar dan in FF. Dan loop ik nog tegen hetzelfde probleem op. Ik gebruik geen filters of iets dergelijks, gewoon (nog) een simpele site het enigste wat me niet lukt is om alles goed uit te lijnen in FF.
Als ik hem opnieuw maak in FF zou ik dit doen met dezelfde code en nog steeds tegen dezelfde fout aanlopen, of zie ik dit verkeerd?

Okej ik heb nog even gepuzzeld en ben er nu achter waarom ie niet goed word uitgelijnd. Het heeft iig met me list items te maken want als ik die weg haal dan doet hij het goed.
Ik heb alleen een lettertype toegevoegd aan me <li> en display; inline kleur en een ander fontje?
iemand bekent met dit probleem ?

en voor comulus007 ik heb een nieuwe html code geplaats met de volledige code.

Bedankt iig !
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s