login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

iframerommel (Opgelost)

Offline gogol - 29/04/2009 22:31 (laatste wijziging 29/04/2009 22:33)
Avatar van gogolNieuw lid hallo,
ik heb net een nieuwe website gemaakt, met iframes. wat volgens velen een compleet achterlijke methode is, en vroeg me af of het beter kon.
tis voornamelijk omdat ik klachten heb gekregen van internet-explorer-gebruikers die bij het klikken op de cijfers geen beelden kunnen zien, en wil teveel gedoe vermijden.
de site staat hier: http://www.sovchoz.be
eigenlijk komt de volledige layout van de website neer op een bovenmenu met nummerkes, een middenveld dat een afbeelding toont (na het klikken van de nummerkes) op zo groot mogelijk formaat (de breedte van elke image staat op 100%)
en een footer + een zwevende layer met een button.
alles zit quasi snor, buiten dat middenveld dus, dat een iframe is, waarin aparte webpagina's moeten worden ingeladen. (het zouden ook afbeeldingen kunnen zijn, ware het niet dat firefox die steeds geschaald afbeeldt waarbij de normale muispijl wordt vervangen door een vergrootglas, en dat wil ik niet)

ik had ergens gelezen dat php een oplossing zou kunnen zijn, maar das van die programmeurslingo waar ik echt niets van snap.

als er een alternatief zou zijn om afbeeldingen in een div of ander soort veld te laden zonder dat vergrootglas, en op quasi dezelfde manier als nu het geval is. dan zou dat sowieso fantasties zijn.

kan iemand mij helpen? want mijn tekentalenten zijn niet recht evenredig met mn webdesignkwaliteiten 

alvast merci,
sam

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 29/04/2009 22:40
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Als je een div plaatst, kan je dan niet als background een image meegeven en dan je tekening als achtergrond laten zien. Normaal krijg je dan niet dat vergrootglas denk ik.
Offline gogol - 29/04/2009 22:48 (laatste wijziging 02/05/2009 18:52)
Avatar van gogol Nieuw lid ja, maar wegens mijn totale achterlijkheid zou ik dan moeten weten, hoe link je van de ene div naar een andere div? of hoe werkt het dan?
want zo'n soort optie had ik ook ergens gelezen, alleen snapte ik er weinig van.

... oplossing gevonden ondertussen..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.191s