login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hyve statusbar

Offline JeroenI - 06/04/2009 18:56
Avatar van JeroenIPHP interesse Goedendag,

Ik zou graag willen weten voor mijn eigen site hoe de statusbar van hyves gemaakt is.

Alvast bedankt voor het meedenken, want ik kom er niet uit.

20 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ibmos2warp - 06/04/2009 19:10 (laatste wijziging 06/04/2009 19:11)
Avatar van ibmos2warp PHP interesse Niet iedereen heeft hyves. Misschien is het slim om effe uit te leggen wat dat ding doet en wat het is (bovendien is dat ook handig voor als iemand in de toekomst dit topic tegen komt, dat ding hoeft niet altijd hetzelfde te blijven).
Offline JeroenI - 06/04/2009 19:16
Avatar van JeroenI PHP interesse Mijn excuses daarvoor.

Wat ik wil is een klein tabelletje van 1 tabel die onderaan de pagina staat, en meescrollt zodra je gaat scrollen... met mijn eigen tekst erin. dat is het eigenlijk.
Offline svghosting - 07/04/2009 15:31
Avatar van svghosting Lid Sorry, dat ik dit topic een kickje geef. Maar ik ben hier ook wel erg benieuwd naar  
Offline ArieMedia - 07/04/2009 15:39
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Wat ik wil is een klein tabelletje van 1 tabel die onderaan de pagina staat, en meescrollt zodra je gaat scrollen... met mijn eigen tekst erin.

Het "meescrollen" is zeer simpel te doen..

1. #statusbar {
  2. background-color: #CCC;
  3. bottom: 0px;
  4. position: fixed;
  5. margin: 0px;
  6. width: 100%;
  7. }
Offline Martijn2008 - 07/04/2009 16:17
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Statusbar? Hoe bedoel je precies? Wat is het? Geeft dat jouw status op Hyves aan(online / offline)?
Offline svghosting - 07/04/2009 16:25
Avatar van svghosting Lid Het is een meescrollende balk aan de onderkant van je browser. In principe net zoiets als de statusbalk van browsers.
Offline ArieMedia - 07/04/2009 16:30

PHP ver gevorderde
svghosting schreef:
Het is een meescrollende balk aan de onderkant van je browser. In principe net zoiets als de statusbalk van browsers.
En de bovenstaande code heb ik je bovenaan gegeven ;). Het is heel simpel te doen met CSS zoals je ziet.
Offline svghosting - 07/04/2009 16:30
Avatar van svghosting Lid Ja, ik weet het gaf alleen even reactie op Martijn2008 
Offline Martijn - 07/04/2009 16:34
Avatar van Martijn Crew PHP de css is niet helemaal valid. IE6( en mssn andere ie's) accepteren bottom:0px; niet.
Offline ArieMedia - 07/04/2009 16:39

PHP ver gevorderde
DeviourSoul schreef:
de css is niet helemaal valid. IE6( en mssn andere ie's) accepteren bottom:0px; niet.
Klopt, maar IE6 is ook vreselijk outdated. Ik ga uit van een standaard van IE7. vooral nu IE8 uit is. Daarbij komt dat ik een vreselijke hekel heb aan alle IE's beneden 8. IE 8 vind ik redelijk.

Zolang je doctype HTML 4.01 gebruikt doet dit het.
En anders gebruik je toch margin-bottom: 0px; werkt ongeveer hetzelfde ;)
Offline Martijn2008 - 07/04/2009 17:05
Avatar van Martijn2008 PHP beginner @Arie2Zero Jouw CSS code werkt in Firefox echt grandioos goed, maar in IE6 werkt het niet .
Offline Koen - 07/04/2009 17:14
Avatar van Koen PHP expert http://tagsoup.com/cookbook/css/fixed/ ?
Offline ArieMedia - 08/04/2009 08:36

PHP ver gevorderde
Martijn2008 schreef:
@Arie2Zero Jouw CSS code werkt in Firefox echt grandioos goed, maar in IE6 werkt het niet .
Updaten naar minstens IE7. Ik snap ook niet waarom mensen nogsteeds met IE6 rondlopen. Het is onveilig en het ondersteund veel CSS niet.
Offline Giant - 08/04/2009 09:59
Arie2Zero schreef:
[..quote..]Updaten naar minstens IE7. Ik snap ook niet waarom mensen nogsteeds met IE6 rondlopen. Het is onveilig en het ondersteund veel CSS niet.

omdat helaas het meerendeel van de mensen geen idee heeft hoe ze moeten updaten, en waarom het zou moeten...
daarbij komt:
"Wat de boer niet kent, dat vreet die niet"
Offline ibmos2warp - 08/04/2009 11:36
Avatar van ibmos2warp PHP interesse
Giant schreef:
[..quote..]

omdat helaas het meerendeel van de mensen geen idee heeft hoe ze moeten updaten, en waarom het zou moeten...
daarbij komt:
"Wat de boer niet kent, dat vreet die niet"

Op windows 2000 kán je niet eens IE 7. Ik update mijn IE pas als IE 8 uit is gekomen denk ik, mijn hoofdbrowser is Opera. IE gebruik ik alleen voor als een pagina niet goed wordt geladen in Opera (nee, geen Firefox). Verder ben ik ook niet bang voor een virus o.i.d. ...
Offline Martijn2008 - 08/04/2009 11:53
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Persoonlijk gebruik ik altijd de laatste versie van FireFox, maar omdat IE6 een probleem browser is en veel mensen deze nog gebruiken heb ik deze versie toch nog op mijn PC staan. Gewoon puur en alleen voor test-doeleinden.

Als je naar de statistieken van Sima zou kijken, dan denk ik dat het aantal IE gebruikers hier wel zal meevallen. Kijk je naar Hyves dan zie je in hun eigen publicatie dat toch even 62% met IE6 rond surft. De doorsnee internet gebruiker dus. Nou zijn deze statistieken niet echt actueel(1,5 jaar geleden), maar toch, ik denk toch dat veel mensen nog met IE6 surfen.
Offline Koen - 08/04/2009 11:56
ibmos2warp schreef:
[..quote..]
Op windows 2000 kán je niet eens IE 7. Ik update mijn IE pas als IE 8 uit is gekomen denk ik, mijn hoofdbrowser is Opera. IE gebruik ik alleen voor als een pagina niet goed wordt geladen in Opera (nee, geen Firefox). Verder ben ik ook niet bang voor een virus o.i.d. ...

http://www.site...orer_8_uit ;)
Offline Martijn2008 - 08/04/2009 11:58
Avatar van Martijn2008 PHP beginner @Sliphead Wat geeft jou eigenlijk de doorslag om te kiezen voor Opera i.p.v. Firefox of Internet Exploror?
Offline ibmos2warp - 08/04/2009 11:59 (laatste wijziging 08/04/2009 12:11)
Avatar van ibmos2warp PHP interesse
sliphead schreef:

De laatste keer dat ik naar update.microsoft.com ben gegaan was ie d'r nog niet :-).
Zal hem eens t.z.t. downloaden...
(Het heeft voor mij geen haast.)

Martijn2008 schreef:
@Sliphead Wat geeft jou eigenlijk de doorslag om te kiezen voor Opera i.p.v. Firefox of Internet Exploror?

Je bedoelt mij denk ik.
Ik gebruik geen Firefox omdat ik het een log ding vind. Ik kan in Opera meer tabs open hebben dan in Firefox (kwa geheugengebruik). Firefox werkt met tabs ook niet handig vind ik. Verder heb ik ook geen extensions nodig. Alles kan ik gewoon met Opera doen, bovendien komt er ook nog Google.be: Opera Dragonfly aan, die veel uitgebreider is dan firebug.
Verder heeft Opera mouse gestures, waar ik intensief gebruik van maak. Dat is ook via een extension in Firefox te krijgen, maar extensions maken Firefox ook trager vind ik.
Verder zie ik de toegevoegde waarde van Firefox 3 ook niet, want de helft van die functie's hebben ze al van Opera "gestolen" (kijk maar naar die awsombar, Opera had die eerder).
Opera die hanteerd ook, vind ik, het beste de webstandaarden.
Dit allemaal mis ik in IE. Maar ik zie ook dus niet de noodzaak om naar 7 te updaten. Met 8 wacht ik ook nog wel effe.
Offline ArieMedia - 08/04/2009 12:11

PHP ver gevorderde
Martijn2008 schreef:
@Sliphead Wat geeft jou eigenlijk de doorslag om te kiezen voor Opera i.p.v. Firefox of Internet Exploror?
Geen sliphead wel Arie2Zero.

Waarom Firefox of Opera?

Firefox & Opera houden zich beter aan de webstandaard.
Firefox & Opera zijn veel veiliger tegen lekken!!! (betere beveiliging)
voor Firefox zijn veel plugins te downloaden. op IE minder

Zelf vind ik dat IE gigantisch goed is, in het verkrachten van pagina's
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.385s