login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Tekst laten verschijnen/verdwijnen

Offline bromilio - 01/04/2009 09:48
Avatar van bromilioNieuw lid oioi,

Ik ben bezig met een alarm control op html basis + javascript, maar waar ik niet uit kom is het volgende:

uitlezen van waarden is geen probleem, alleen nu wil ik dus wanneer er een alarm opkomt (een digitale input hoog) wil ik dus dat er een tekst verschijnt met "alarm1".

wanneer deze digitale input weer laag wordt, wil ik dat deze tekst weer verdwijnt.

Is dit goed te doen met Html en javascript, of zal iok gewoon een tabelletje maken met nulletjes en 1tjes??

Ik hoop wat van jullie te horen!

Groeten Bromilio 

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline PRO - 01/04/2009 10:27
Avatar van PRO JS interesse Op basis waarvan moet dat alarm worden weergegeven? op tijd? een gebeurtenis?

Wat ik zou doen is een custom event dispatchen wanneer mijn alarm moet afgaan, en dan in een event controller nagaan welk alarm/event er is.
Offline bromilio - 01/04/2009 10:46
Avatar van bromilio Nieuw lid ik heb een plc met daarin de mogelijkheid om digitale en analoge inputs in te lezen en outputs uit te schrijven.

wannneer er een alarm komt, zal er een digitale input hoog worden.
deze digitale input kan ik dus uitlezen door middel van het volgende "script".

<%var(0,1,1)%>

en ik wil zoiets maken als

if <%var(0,1,1)%> = 0
then "niks doen"
if <%var(0,1,1)%> = 1
then "tekst verschijnen met alarm 1 is geactiveerd"

dit is heel simpel weergegeven.

ik ga ff kijken naar dat custom event dispatchen en dan een aparte alarm pagina maken. Alleen het mooiste zou ik vinden als ik dit op de front pagina kan bekijken.

iig bedankt 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s