login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Worm statistieken

Offline Ewergreen - 18/03/2009 10:14
Avatar van EwergreenNieuw lid Ik ben momenteel maandelijks statistieken per dag aan het maken van mijn website. Nu zou ik deze op een doorlopende grafiek willen weergeven, een beetje zoals de worm op deze website. In Excell lukt het me niet echt om iets aansluitends te maken. Daar neem ik momenteel telkens een screenshot van en dan plak ik deze in photoshop bij de vorige. Hoe kan dit makkelijker?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MiST - 18/03/2009 11:07
Avatar van MiST Lid heel 't boeltje automatiseren en uw website zijn eigen grafiekjes laten maken? 
Offline Martijn - 18/03/2009 11:10
Avatar van Martijn Crew PHP als je de laatste waarde weet van plaatje1, kun je dat toch de 1e waarde maken op plaatje twee?

Of mssn beter nog, zet de gegevens in een database en laat m de laatste 7 dagen neerzetten. Dan klopt ioe altijd.

Maar je topic staat in html/css dus ik denk niet dat je erg bekend bent met php?
Offline Ewergreen - 18/03/2009 13:48
Avatar van Ewergreen Nieuw lid Wel, ik ken een basis van PHP, maar ik durf niet zeggen dat ik er zo goed in ben dat ik iets dergelijks kan. Moest ik iets dergelijks vinden, dan zou ik het eventueel kunnen aanpassen, maar tot nu toe niets gevonden.
Offline Sander1993 - 18/03/2009 21:35
Avatar van Sander1993 PHP interesse http://www.site...ary_Deel_1, als je deze eens doorneemt, zul je mss wat verder komen
Offline Jas_per_post - 18/03/2009 21:39
Avatar van Jas_per_post JS interesse Er zijn ook meerdere programma's hiervoor geschreven, Webalizer, analog en awstats zijn hier voorbeelden van.
Offline konijnsnuf2 - 19/03/2009 17:52
Avatar van konijnsnuf2 Lid Ben een beginner, maar ik denk misschien dat php en MySQL iets voor je zijn... Je wilt toch een tabel maken?? of niet...
Offline Ewergreen - 20/03/2009 08:40
Avatar van Ewergreen Nieuw lid Nee, ik wil een grafiek hebben. Kan hetzelfde zijn, maar ik zie toch niet meteen hoe ik zoiets voor elkaar moet krijgen.

Ik trek één keer per maand de maandelijkste statistieken van Google Analytics uit onze 15 websites. Dan maak ik met die gegevens een grafiek van die maand. Daarop plaats ik dan de dagen dat er een mailling uitgezonden is, of dat er een actie geweest is. Op deze manier zie je beter het verkeer dat die zaken gegenereerd hebben.

Al dat fraais lukt, maar nu zoek ik een makkelijke manier om de 12 maanden achter elkaar te plaatsen. Het zou dus een lopend geheel moeten worden.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.184s