login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Div steeds onderaan

Offline Raze - 29/01/2009 21:27
Avatar van RazePHP beginner Hallo,

ik heb volgende situatie op mijn website:

DIV 1
---------
TABEL
---------
DIV 2

Div 1 staat steeds op top: 0px, dus bovenaan. Nu zou ik dit ook graag bij Div 2 hebben, dus bottom: 0px. Dit heb ik reeds in mijn (externe) style-sheet, maar wanneer er meer inhoud in de tabel komt, blijft div 2 op dezelfde plaats en komt de tabel er gewoon onderdoor.

Ik zou dus willen dat div 2 gewoon mee naar onderen opschuift, maar wel tegen de onderrand van de pagina blijft plakken.

Ik had al gedacht om die tabel te vervangen door een derde div, maar dan moet ik een hele hoop pagina's aanpassen, en daarom hoop ik dat het misschien op een andere manier mogelijk is zodat ik de tabel kan behouden (en enkel een aanpassing moet doen in de stylesheet).

Heeft iemand een idee?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline DenMette - 29/01/2009 22:04
Avatar van DenMette PHP gevorderde Dus eigenlijk bedoel je een website met 100% height.

Zoek eens op het net naar dat wat ik hierboven vermelde
Als het handig zou zijn 
Offline Raze - 29/01/2009 22:29
Avatar van Raze PHP beginner mmmh, ik denk niet dat ik dat helemaal bedoel. Het is namelijk een "variabele" foto-pagina, waar reacties kunnen gegeven worden. De pagina wordt dus steeds langer. Ik bedoel eigenlijk niet om een lege pagina op te vullen, maar ik bedoel dat de tabel de footer verder naar onderen drukt, ipv onder de footer door te gaan (wat er nu gebeurt)
Offline DenMette - 30/01/2009 07:26 (laatste wijziging 30/01/2009 07:27)
Avatar van DenMette PHP gevorderde Dan ben je een beetje verkeerd bezig. Even wat nader bekijken.

U DIV 2, moet je eigenlijk gewoon u tabel laten volgen. Dus hier moet je geen gebruik maken van een bottom:0 of andere onnodig heden

Hoe kan je pagina eruit zien:
  1. <div class="container">
  2. <div class="header">
  3. </div>
  4. <tr>
  5. <td></td>
  6. </tr>
  7. </table>
  8. <div class="footer">
  9. </div>
  10. </div>
  11. </body>

Hierbij moet je de container de breedte mee geven en juist positioneren, en verder moet je dan normaal niet veel meer doen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.278s