login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

breedte probleem

Offline GijsB - 24/01/2009 16:14
Avatar van GijsBNieuw lid Hallo iedereen,

Hoe moet ik mijn breedte hier instellen (http://tcof.nl/v2/) zodat alles netjes tot het einde doorloopt. Ik heb dus zeg maar centraal 1000px breed een wrap (begint pas onder het grijze deel, dus vanaf het blauwe is de structuur zo). Nu wil ik links en rechts die stukken laten doorlopen. Hoe moet ik nu de breedte van die div instellen? Een aantal pixels is per scherm verschillend, procenten ook en als ik 100% pak loopt hij ook gewoon door mijn centrale div heen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groeten,
Gijs

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 24/01/2009 18:43
Avatar van Martijn Crew PHP ik neem aan dat je het verlengde van dat golfie bedoeld?
je zou 2 divs naast elkaar kunnen zetten, beide 50% width, en dan de ene een brede bg geven en die ander dat kleine dingetje, en dan dat golfje er boven plaatsen.
Ik geloof dat er niet een andere manier voor is
Offline GijsB - 24/01/2009 18:50
Avatar van GijsB Nieuw lid Dat gaat nooit werken, aangezien het probleem dan is dat de verhouding van het hoge deel tov het lage deel incl de afvlakking naar beneden toe niet even groot is.

Want ik kan maar mijn hoge lijn enkel gebruiken wanneer hij nog niet begint af te vlakken, vanaf dat hij begint af te vlakken moet ik de lage gebruiken. Als deze twee delen precies even lang waren zou jou manier werken, maar ze zijn niet even lang, en dan kan ik al niet met de waardes 50% werken.

Stel ik gebruik dan iets van 35 en 65% omdat dat werkt op mijn screen zal het er op een PC met een groter screen en een kleiner screen ook weer verkeerd uitzien. Ook met pixels kan ik niet werken omdat elk scherm weer een andere breedte heeft.

Iemand nog een andere oplossing?
Offline jvs - 26/01/2009 11:51
Avatar van jvs HTML beginner Ik weet niet exact wat je bedoelt want je voorbeeld is blijkbaar offline maar misschien moet je eens kijken of je het niet als background kunt zetten. Meestal als er dingen volledig moeten doorlopen maak je er een background van en hierover kan je dan je wapper positioneren. Kan zijn dat ik er volledig naast zit aangezien ik je voorbeeld niet kan bereiken...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s