login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Plaatje in de border verwerken..

Offline nick5556 - 07/01/2009 12:17
Avatar van nick5556PHP beginner Hallo,

Af en toe zie je van die websites met zon leuke border. Een border van 3 PX breed bijvoorbeeld, en dan zitten er in die border allemaal spikkels(grain). Ik wil dit ook graag want dit is wel mooi.

Volgensmij moet dit met twee verschillende div's, want border:; ondersteunt geen url()..

Kan iemand me hier verder mee helpen?

Nick

PS: ik heb het idee hiervan: KLIK 

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline zointer - 07/01/2009 12:26
Avatar van zointer HTML gevorderde idd dat kan niet afbeelding in border, is gewoon met div's

ps: kijk in de broncode 
Offline Gerard - 07/01/2009 15:10
Avatar van Gerard Ouwe rakker Als je kijkt in de broncode, en je maakt gebruik van firebug, dan kan je zien dat het hier gaat om een div in een andere div. Dit noemen ze dan vaak ook wel de 'container'.

Ze hebben dan gewoon een div van -bijvoorbeeld- 456 pixels breed gepakt. Hier plaatsen ze een div in die ze in het midden uitlijnen en die maar 450 px breed is. Op die manier krijg je dus 3 pixels aan beiden kanten. Als je dan de div van 456 pixels een background-image geeft en die van 450 pixels een vaste kleur (of afwijkende image), dan heb je het effect van een border.
Offline nick5556 - 07/01/2009 17:08
Avatar van nick5556 PHP beginner Ik had t al door ja . ZElf is het me nu ook gelukt, alleen nu spaced photoshop 'm :S. al mn transparante zooi word de backgroundcolor :S
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.295s