login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Div automatisch groter maken

Offline WouterPSV - 06/01/2009 14:17
Avatar van WouterPSVLid Ik had de vraag hoe kan ik een div automatisch mee vergroten? Ik heb een div waar ik alles in maak.

|-----------------------|
| Header |
| |
|Left | content | right |
| footer |
|-----------------------|

Echter als ik het menu in left implementeer en ik klap hem uit dan blijft de container(de lijntjes) waar alles in zit dezelfde hoogte en gaat het menu onderin er uit en krijg het effect zoals hieronder:

Fout

Goed

Ik moet volgens mij iets in mijn CSS erbij zetten maar wat kan ik dus niet uitvogelen. Had ook al gekeken in de tut hier op sitemasters maar kreeg ik ook niet aan de praat :S

1. #container { width: 1050px; height:100%; background-color: #fff; border-left: #000 solid 1px; border-right: #000 solid 1px; margin: 0px auto 0px;}

Dat is de container waar ik alles in stop.

Alvast bedankt voor de reacties

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline shonda - 06/01/2009 14:32
Avatar van shonda Lid Maak van de content de height een min-height.
Dan zal het moeten werken.  
Offline WouterPSV - 06/01/2009 14:54
Avatar van WouterPSV Lid veranderd niets :S
Offline Erwt - 06/01/2009 15:11
Avatar van Erwt PHP beginner 1. Bij mij in Firefox kan ik niet ontdekken wat niet werkt.. werkt prima hier volgens mij.

Hier wat optionele informatie over je nieuwe site:

- Als ik een menu-item kies dan laadt de pagina opnieuw, dit wekt bij veel (of alleen bij mij) best wel wat irritatie op want dan ben ik mijn pagina kwijt als ik aan het surfen ben waarschijnlijk..

- Menu heeft nogal rare hoeken, net alsof het in paint is gemaakt. Zijn niet echt smooth.

- Voor de rest vind ik het een mooie site, wou je gewoon wat commentaar geven omdat de rest van de websites voor clubs vaak niet veel voorstelt qua layout.
Offline WouterPSV - 06/01/2009 15:22
Avatar van WouterPSV Lid @ Erwt.

- Als het goed is moet het menu als je er op klikt uitklappen en dan onder in beeld gaat het buiten het scherm.

- De pagina laadt idd opnieuw maar ik doet het wel zo geloof ik dat de pagina waar je op bent hetzelfde blijft als er een dropmenu onder de knop zit is het een regelrechte link dan gaat die er uiteraard gelijk heen

- Ik zal inderdaad de hoeken nog even goed maken maar wou eerst de functionaliteit van het menu goed hebben.

Bedankt voor je commentaar. ik doe inderdaad aardig mijn best om het er zo goed mogelijk uit te laten zien. Het heeft me ook al wat klusjes opgeleverd dus.

Ik zal mijn cookies eens verwijderen en alles misschien dat de cache niet goed is dat ik het daardoor niet goed te zien krijg.
Offline junior - 06/01/2009 15:28
Avatar van junior Lid Ja ik heb ook veel dat probleem dat oude css nog in het geheugen staat. Want ik zie dus ook niet direct het probleem 

Maar waarom doe je dat dropdown menu niet met javascript je uitleg was me niet helemaal duidelijk

Voor derest zeer mooie site, kben jaloers 
Offline Erwt - 06/01/2009 15:29
Avatar van Erwt PHP beginner Jep de website is mooi zo zie je er weinig, ook ik zou het menu in javascript doen. eventueel zou ik ook nog wel willen helpen als je geen javascript kent.

Het menu werkt gewoon prima hier, probeer eens cache leeg te maken en dan CTRL+F5 om is ff goed te refreshen! 
Offline WouterPSV - 06/01/2009 15:33 (laatste wijziging 06/01/2009 15:45)
Avatar van WouterPSV Lid 1. Ik heb gekozen voor dit menu omdat ik gewoon over de hele brede de rode mouse over wil.

2. Omdat ik geen ervaring heb met javascript en niet iets wil gebruiken van internet maar mijn eigen code wil schrijven. Ik begin net met div's

3. De fout wat ik te zien krijg bij het uitklappen

--- URL bijgewerkt ---

4. Ik heb geheugen leeg gehaald nog steeds het probleem.
Offline Erwt - 06/01/2009 15:43
Avatar van Erwt PHP beginner Ik werk hier met FireFox..

Maar je hebt een link gemaakt naar localhost, wij moeten ipv localhost dus je externe ip hebben. www.watismijnip.nl.

Ik snap dat je niet iets wil gebruiken van internet, wou ik ook niet maar daar kom je nog wel eens op terug hehe.
Offline WouterPSV - 06/01/2009 15:52
  1. <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
  2.  
  3. <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
  4. <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
  5. <title>RoodZwartBaflo.nl</title>
  6.  
  7. <style type="text/css">
  8. <!--
  9. body { height:100%; padding: 0px; font-family: tahoma; font-size: 11px; }
  10. html,body { background-color: #ccc; margin: 0px; height:100%;}
  11.  
  12. #container { width: 1050px; min-height:100%; background-color: #fff; border-left: #000 solid 1px; border-right: #000 solid 1px; margin: 0px auto 0px;}
  13.  
  14. #header { height:198px; background-image:url(images/header.jpg); }
  15. #break { height:38px; background-image:url(images/break_top.jpg); padding-left:500px; }
  16.  
  17. #lmenu { float:left; width:213px;}
  18. #content { float:left; width:575px; min-height:100%; }
  19. #rmenu { float:left; width:262px;}
  20. -->
  21. </style>
  22. </head>
  23.  
  24. <body class="">
  25. <div id="container">
  26. <div id="header"></div>
  27. <div id="break">Navigatie</div>
  28.  
  29. <div id="lmenu">Linker menu
  30. <br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br />
  31. <br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br />
  32. sdsd
  33. </div>
  34. <div id="content">Inhoud</div>
  35. <div id="rmenu">Rechter menu</div>
  36. </div>
  37.  
  38. </body>
  39. </html>

Heb even de standaard opbouw in één bestand gezet misschien makkelijker maar daar gaat al iets fout blijkbaar
Offline Erwt - 06/01/2009 15:52
Avatar van Erwt PHP beginner Ik heb er echt geen last van,

In welke browser.. en op welke resolutie bekijk je het?
Offline WouterPSV - 06/01/2009 15:55
Avatar van WouterPSV Lid Ik heb laptop 1280 x 768
Monitor 1360 x 768

Maar ik heb nu in IE 7.0 wel goed maar FF nog niet  
Zal dus wel iets fout zijn bij mij
Offline Erwt - 06/01/2009 16:51
Avatar van Erwt PHP beginner 1024x768 in FF krijg ik hetzelfde als jij.

1440x900 doet hij het gewoon goed en vergroot hij gewoon.
Offline WouterPSV - 06/01/2009 20:18
Avatar van WouterPSV Lid hmm maar hij moet het toch gewoon doen in alle resoluties lijkt mij ?
Offline junior - 06/01/2009 20:43
Avatar van junior Lid ja idd maar in grotere resoluties is het menu kleiner dan het scherm en heb je de fout dus niet voor.

Ben je zeker dat die min-height niet werkt ipv height?
Dat moet normaal toch op die manier. Misschien moet je nog wat 'hacks' toepassen voor de verschillende browsers kben niet zeker.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.192s