login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

opmaak in IE en FF

Offline san - 03/01/2009 17:52 (laatste wijziging 03/01/2009 17:54)
Avatar van sanHTML interesse Ik zit met een probleem wat ik niet voor elkaar krijg. Doordat ik een hoge -waarde(-130) bij de margin-top bij het verhaal TITEL 2 gebruik word deze in IE wel goed getoond maar bij FF overlapt deze tekst het stuk tekst wat erboven staat. Heb al allerlei soorten hack proberen te gebruik maar ik krijg het niet voor elkmaar. Wie weet een oplossing?
Plaatscode: 64527

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 03/01/2009 17:58
Avatar van Martijn Crew PHP dan heb je het slecht geprogrameerd want firefox laat dingen zien zoals het hoort, en IE heeft er een eigen interpetatie van. Ik raad aan je code eerst even te valideren bij w3c, kijken of dat helpt
Offline san - 03/01/2009 18:09
Avatar van san HTML interesse Heb ik al gedaan en die geeft geen foutmeldingen.
Offline Martijn - 03/01/2009 18:31
Avatar van Martijn Crew PHP maar, waarom een margin -130? dat is dus 130 px boven m...
Offline san - 04/01/2009 10:29
Avatar van san HTML interesse Als ik dat niet doe komt tekst een heel groot stuk onder het tekstblok erboven. (in IE). Als ik -130 doe laat hij een mooi klein stukje ertussen maar dan zit hij in FF weer te veel naar boven. Weet echt niet hoe dit opgelost kan worden.
Offline zointer - 04/01/2009 11:06 (laatste wijziging 04/01/2009 11:07)
Avatar van zointer HTML gevorderde @san je redeneert niet logisch, je div opmaak is verkeerd.
Je wil titel2 onder titel1 en je opmaak is volgende:
-div titel1
-div ...
-div ...
-div ...
-div titel2
Je kan begrijpen dat dit niet goed kan komen titel2 moet al die andere div passeren, je kan position absolute, top....... meegeven maar zal nog niet slim komen.
Maar als titel2 onder titel1 wil moet je die div naar boven opschuiven dus zo
-div titel1
-div titel2
-div ...
-div ...
-div ...
en nu zal het veel beter zijn en kan je gewoon een tussen margin geven.
Maar zoals ik al in eerste topic zei geef je te weinig code, zet een online versie en dan kan er beter geholpen worden en ook heb ik gezegd maak eerst dat het goed is voor ff en dan voor ie
Offline san - 04/01/2009 11:32
Avatar van san HTML interesse De opmaak zit zo:
Ik wil linksboven een div met tekst, rechtboven div met tekst(titel 1), linksonder 6 afbeeldingen, rechtsonder div met tekst(titel 2). Door die 6 afbeeldingen moet de div titel 2 al die divjes passeren.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s