login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ie 6.0 "smijt" mijn teksten naar beneden....

Offline moof - 13/12/2008 23:09
Avatar van moofNieuw lid Ik ben een grafisch vormgever die zijn eerste stappen gezet heeft naar css en layout toe.Ik heb een probleempje met mijn css website en internet explorer. Hij flipt op mijn layout / positie van tekstblokken. Net als bij zovelen vrees ik. Een oplossing op het web vind ik niet direct. Iemand die me kan helpen? De site zie je op lindadeclercq.be/test. Alles staat mooi in firefox. In ie 6 verspringt alles een flink stuk naar beneden. Ben benieuwd naar een oplossing

Oh ja: mijn css is 100% gevalideerd en onder ie 7 doet hij het wel goed. Ik weet het, dumpen die handel, maar mijn klant wil juist dat het ook onder 6.0 werkt..

groeten

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline BigBug - 13/12/2008 23:14
Avatar van BigBug PHP expert Dan zou ik als ik jou wezen de klant twee keuze's geven. Niet valid en gewoon 'lomp' zorgen dat het goed komt en dus niet valid of valid maar dan alleen IE7 en FF...
Offline zointer - 14/12/2008 08:59
Avatar van zointer HTML gevorderde
moof schreef:
ie 6.0 "smijt" mijn teksten naar beneden....

in ie7 is ook niet goed hé.

Google.be: css hacks
Offline roberini - 14/12/2008 09:20
Avatar van roberini HTML beginner
zointer schreef:
[..quote..]
in ie7 is ook niet goed hé.

Google.be: css hacks

Hier in ie7 doet ie het wel goed.:O

@ts: Laat eens je code zien? Dan kunnen wij zien wat er mis is
Offline zointer - 14/12/2008 09:31 (laatste wijziging 14/12/2008 09:36)
Avatar van zointer HTML gevorderde
roberini schreef:
[..quote..]

Hier in ie7 doet ie het wel goed.:O

@ts: Laat eens je code zien? Dan kunnen wij zien wat er mis is

Die screen is van winxp met ie7, zelfs met versie 8 op xp is niet goed
En de code kan je toch zien via de site?
alle screens

edit: valideer eerst eens de site
Offline finduilas - 14/12/2008 11:03
Avatar van finduilas PHP gevorderde Tuurlijk moet zo'n site werken in IE 6.0;

http://validato...mp;charset=(detect+automatically)&doctype=Inline&group=0&accept=text%2Fhtml%2Capplication%2Fxhtml%2Bxml%2Capplication%2Fxml%3Bq%3D0.9%2C*%2F*%3Bq%3D0.8&accept-language=nl%2Cen-us%3Bq%3D0.7%2Cen%3Bq%3D0.3&accept-charset=ISO-8859-1%2Cutf-8%3Bq%3D0.7%2C*%3Bq%3D0.7&user-agent=W3C_Validator%2F1.606

--> Gewoon je metatags afsluiten met een /

TIPS i.v.m. CSS: Reset je paddings,margins:
  1. *
  2. {
  3. margin: 0;
  4. padding: 0;
  5. }

Het zal wel eerst vern*kt zijn; maar je moet alle paddings; margins handmatig gaan instellen maar dan gaat alle browsers dezelfde hebben.

Verder: Auw; Je begint nu met CSS-html; dan geef ik je 1 tip: DIVS en geen Iframes. Kan je identiek hetzelfde effect hebben.

En nog een opmerking: Voor zo'n site's zou ik meteen strict gaan..
Offline moof - 14/12/2008 14:14
Avatar van moof Nieuw lid inderdeed dit moet gewoon werken op IE.

hey finduilas bedankt voor de tip. Ik zie echter niet direct waar ik wat moet aanpassen. Daar heb ik net iets te weinig ervaring voor. Als ik mijn code bekijk lijken al mijn metatags afgesloten met een /. Waar is dit niet zo?
Mijn css staan alle paddings (behalve eentje) op 0.
mijn css file vind je hier: http://www.box.net/shared/iinx1ci19y

ik raak hier serieus door gefrustreerd...   elke hulp is meer dan welkom en enorm geappricieerd. Bedankt in elk geval al!

oh ja: iframes weglaten? Graag maar eerst zorgen dat ik het lay-outen onder de knie heb.

merci!

Offline finduilas - 14/12/2008 14:49
Avatar van finduilas PHP gevorderde Spatie voor je /> geplaats? Dit is namelijk verplicht.

Verder dit in je CSS plaatsen. Altijd daar mee beginnen; is een tip voor iedereen. Zo voorkom je veel positioneer problemen. Bij jou kan het een heel verneukt effect geven nu, als er dingen zijn die je geen margin/padding gaf.
  1. *
  2. {
  3. margin: 0;
  4. padding: 0;
  5. }

Verder eens screenies posten ; want ik zie niets verkeerd. Maar voorlopig heb ik enkel safari-FF (mac).
Offline moof - 14/12/2008 17:02

de screenies staan hier een stukje boven. Bij de post van zointer (post 4)
spatie staat mooi voor mijn /....

Offline zointer - 14/12/2008 18:00
Avatar van zointer HTML gevorderde Je eerste container div is niet afgesloten
  1. <div align="center"><!--moet je afsluiten*staat ergens op regel 22*-->
  2. <!--niet afgesloten-->
  3. <meta name="keywords" content="astrologie........">
  4. <meta name="description" CONTENT="Linda .........">

Duw maar eens door de validator voor alle fouten(lees goed wat er staat leer je uit) 
Offline moof - 15/12/2008 08:21

alles ondertussen gevalideerd; Er stonden inderdaad nog wat fouten in. Die zijn er nu uit (behalve allow transparency. Dit heb ik nodig voor mijn iframe.
Het probleem blijft echter. IE smijt mijn teksten volledig naar beneden...
kaka.....

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.266s