login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

background image bestaat uit 2 delen (Opgelost)

Offline lau - 29/11/2008 01:33
Avatar van lauHTML interesse Is het mogelijk om 2 afbeeldingen als achtergrond te gebruiken en deze ook te repeaten?
Wat ik wil is het volgende:
Voor de top heb ik een linkerafbeelding die repeat moet worden EN een rechterafbeelding die repeat moet worden. Voor de linker moet hij op '50% top' van de pagina beginnen en teruglopen naar 0%. Voor de rechtafbeelding moet hij op '50% top' beginnen en vooruitlopen naar 100%, zodat ik dus 2 helften krijg (heeft met schermresoluties te maken).
Maar ik krijg dat dus niet voor mekaar:

Mijn CSS staat hieronder, maar dit gaat nooit werken omdat ze elkaar tegenwerken en er maar 1 kan weergeven.
  1. .top_l {
  2. background: url(gfx/layout/top_l.jpg) 50% top repeat-x #f0f1f1;
  3. }
  4. .top_r {
  5. background: url(gfx/layout/top_r.jpg) 50% top repeat-x #f0f1f1;
  6. }

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline zointer - 29/11/2008 03:28
Avatar van zointer HTML gevorderde Google.be: two background images css
Offline lau - 29/11/2008 13:38
Avatar van lau HTML interesse Nee... google geeft allemaal resultaten die 2 backgrounds gebruikt, maar deze zijn repeat-y... dat kan ik ook.. maar ik wil juist dat de ene kant van links naar het midden loopt en de andere kant van rechts naar het midden. Dat ze elkaar tegemoet lopen. De interesection moet dan precies in het midden plaatsvinden.
Offline Martijn - 29/11/2008 13:40
Avatar van Martijn Crew PHP je kunt 2 divjes neerzetten, beide 50% width, en daar een bg image met repeat in plaatsen
Offline lau - 29/11/2008 13:43
Avatar van lau HTML interesse Jah.. maar het probleem is dus dat ik de content voor deze '2 divjes' moet plaatsen. De div waar deze 2 achtergrondafbeeldingen inzitten is eigenlijk 1 grote div waarin ik dus nog een div plaats met de content waar dus de echte site in komt. Dus 2 divjes kan niet
Offline Martijn - 29/11/2008 14:05
Avatar van Martijn Crew PHP dan moet je met absolute gaan werken.
neem 1 div met position: relative, die maak je 100% width

dan daarin zet je 2 divjes gewoon zoals mn vorige post uitlegde
en daarna maak je een div met position: absolute; top: 0px;left0px;width:100%

en klaar
Offline zointer - 29/11/2008 14:09
Avatar van zointer HTML gevorderde Zoals dit
http://css-tric...right-half/
Offline lau - 29/11/2008 14:23
Avatar van lau HTML interesse Jah.. zoiets als wat zointer geeft, maar voorbeeld die zij geven:
Voorbeeld kan ik niet toepassen... althans, ik heb precies in het midden een containerdiv (waarin de content van de site bevindt) van 780px breed. Maar nu zit dus die 'rightHalf' (rechterdiv van voorbeeld) in de weg, waardoor dus die containerdiv helemaal onder wordt verschoven.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.188s