login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Layout jumping door dropdown menu

Offline Wesleigh - 07/11/2008 11:16
Avatar van WesleighNieuw lid Beste Sitemasters Forummers,

Ik heb op de website die ik aan het maken ben een klein probleempje. Als je over de javascript dropdown menu in mijn menubar scrollt, dan verschuiven de header, menu, item en footer allemaal zo'n 20px.

Link naar website

Het geheel verschuift waarschijnlijk evenveel pixels als de dropdown van mijn menu in beslag neemt. Ik wil eigenlijk niet mijn menubar breder maken, en wil ook liever niet telkens mijn item content in mijn menubar maken (Ik wil dus wel mijn menu-bar en item frame gescheiden houden) Ik dacht dat het iets te maken had met dat ik een margin-top waarde aan moest geven voor mijn header, als ik deze aangeef wordt mijn margin uiteraard wel groter of kleiner, maar het blijft verschuiven. Ik wil liever ook niet mijn topmargin 0 maken omdat ik later een achtergrond wil gaan maken voor het geheel, en deze wil ik zowel bovenin als onderin zichtbaar hebben. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit op kan lossen? Bekijk mijn Stylesheet
Dit akkefietje levert mij op het moment grote layout problemen op met autofills in mijn contactformulier enzo. 

Ook heb ik nog een klein probleempje. Ik heb op de pagina Portfolio > Foto's een javascript fotogallerijtje gemaakt. De script voor de gallerij heb ik naar mijn weten goed in mijn item gedeelte geplaatst, maar wanneer ik hem plaats komt mijn javascript menu bar niet in zicht. Weet iemand hoe dit komt? Ik ben geen </divjes vergeten enzo. Het is toch wel mogelijk om twee javascript applications op een pagina te voegen?

Ik zou het ERG op prijs stellen als iemand mij in de goede richting kan wijzen,

Alvast bedankt!

Wesleigh

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline zointer - 07/11/2008 12:00 (laatste wijziging 07/11/2008 12:00)
Avatar van zointer HTML gevorderde In ff verschuift er niks hier, welke browser en versie heb je dit?

Je tweede probleem valideer toch maar eerst eens.
Offline Wesleigh - 07/11/2008 13:01
Avatar van Wesleigh Nieuw lid Weet je het zeker? refresh de pagina eens en ga met je muis nog eens over de menu, zodra je met je aanwijzer op de menu komt verschuift het bij mij. Ik gebruik de nieuwste versie van IE. Ik zal even naar het valideerrapport kijken, wist niet dat dit bestond, bedankt!
Offline zointer - 07/11/2008 14:18 (laatste wijziging 07/11/2008 14:20)
Avatar van zointer HTML gevorderde Ja ik weet het zeker, is dus enkel bij ie.
Bij ff staat de site helemaal bovenaan en in ie is da ongeveer 20px van de bovenzijde.
Valideer eerst eens en kijk dan of het is opgelost 

Edit; doe die margin: 20px 0; eens weg en zie wat er gebeurd.
  1. body {
  2. background-color: #000000;
  3. color: #555;
  4. font: normal 0.7em sans-serif,Arial;
  5. margin: 20px 0;/*doe eens weg */
  6. text-align: center;
  7. }

Offline Wesleigh - 07/11/2008 15:10
Avatar van Wesleigh Nieuw lid margin: 20px 0;
weggehaald, haalt niks uit
Ik heb de stylesheet gevalideerd en opnieuw geupload, heeft ook niks uitgehaald. Valideren van mijn fotopagina levert een hoop fouten op die ik niet wil wijzigen en die niks te maken hebben met het niet weergeven van mijn js menu en gallerij tegelijk.

@ verschuif probleem: Het lijkt me toch dat het iets te maken heeft met dat je ergens een margin of offset waarde aan moet geven, denk je niet? Ik kan er maar niet op komen, maar gebruik zelf het liefst IE en wil toch ook dat het in IE werkt. Bedankt voor de moeite in ieder geval !!

Still no solution =(
Offline zointer - 08/11/2008 07:40 (laatste wijziging 08/11/2008 07:45)
Avatar van zointer HTML gevorderde Bij main ook volgende aanpassen margin: 20px auto 4px auto; naar margin: 0px auto 4px auto;
  1. .main {
  2. background: #000;
  3. border: 3px double #EEE;
  4. border-color: #141414 #202020 #222 #202020;
  5. margin: 0px auto 4px auto;
  6. text-align: left;
  7. width: 800px;
  8. }

Dit is ook niet juist
  1. .stijl1 {color: #FFFFFF}

moet
  1. .stijl1 {color: #FFFFFF;}

En valideer toch maar eens, dat lost veel problemen op, het bestaat niet voor niks ;-)
Er zijn een aantal elementen niet afgesloten

Edit: en bij gallerij.html zie ik volgende niet wat wel op ander page is
  1. <script type="text/javascript" src="stmenu.js"></script>
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.193s