login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Iframe

Offline djxfader - 04/11/2008 17:22
Avatar van djxfaderNieuw lid Hallo

Aan iedereen nog eens bedankt om me te helpen in men vorig topic.
Ik heb in css-sheet het volgende veranderd:

#templatemo_content width: 100%;

Hopelijk lukt het nu

Maar ik had nog een vraagje.

Ik wil bovenaan de site een kleine muziekspeler plaatsen, maar telkens ik naar een nieuwe pagina ga, wordt deze muziekspeler opnieuw geladen. Ik heb gelezen dat dit opgelost kan worden dvm iframes.

Ik heb hiervoor wat sites bezocht en paar dingen uitgeprobeerd maar ik weet niet hoe welke code en waar ik deze code in htmlpagina of css-sheet moet plaatsen?

Is er iemand die me hiermee kan helpen of uitleg geven?

CSS
Website

alvast bedankt!

Yves

16 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Borre0 - 04/11/2008 17:26
Avatar van Borre0 Nieuw lid Ja, je kan bijvoorbeeld je muziek speler op je index zetten..

En de rest in frames onderdelen.

http://www.w3schools.com/html/html_frames.asp

Dit helpt je ook al een eind verder!

Succes nog 
Offline djxfader - 04/11/2008 17:45
Avatar van djxfader Nieuw lid Ik heb dit een paar keer uitgeprobeerd, maar is het de bedoeling dat je dit op elke pagina toevoegt? Of is er een oplossing om dit voor alles te doen?

Ik heb de volgende code toegevoegd aan men html-pagina
<frameset rows="25%,50%,25%">

<frame src="Sound.html">
<frame src="Home.html">
</frameset>

Maar als ze dan uitprobeer, krijg ik toch iets te zien, maar in dreamweaver verdwijnt die code dan, en zo heb ik ook gezien dat ik deze code op elke pagina moet toevoegen
Offline Borre0 - 04/11/2008 19:38
Avatar van Borre0 Nieuw lid Scroll een beetje naar beneden, daar zie je iFrames. Die vind ik persoonlijk makkelijker..
Offline djxfader - 05/11/2008 08:16
Avatar van djxfader Nieuw lid Ik heb dit probleem al in een vorig topic aangehaald (zie "Automatisch Aanpassen"). Ik had een probleem met de grootte van mijn csspagina. Mijn menu komt bij een lagere resolutie onder mijn website te staan. Ik heb geprobeerd te werken met %, thuis zag er mijn site goed uit maar nu ik hem op mijn werk bekijk, zie ik dat het menu terug onderaan staan? Zou je me kunnen helpen met het wijzigen van de css-code? Of me vertellen welke zaken ik het best wijzig, om mijn menu altijd rechts te laten staan?

Alvast bedankt!!
CSS
Site

grtz
Yves
Offline Kr4nKz1n - 05/11/2008 08:33
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Ik snap op zich niet zo goed waarom mensen een muziek speler op een hun site willen zetten. Het is erg irritant, vooral als hij op automatisch starten staat.

Wat ik aanraad je een linkje naar de muziek speler en die vervolgens openen in een popUp.
Offline djxfader - 05/11/2008 08:44
Kr4nKz1n schreef:
Ik snap op zich niet zo goed waarom mensen een muziek speler op een hun site willen zetten. Het is erg irritant, vooral als hij op automatisch starten staat.

Wat ik aanraad je een linkje naar de muziek speler en die vervolgens openen in een popUp.

Die muziekspeler wil ik wel achterwege laten, maar ik zit nog altijd met het probleem van dat menu (zie hierboven)

grtz
Yves
Offline Kr4nKz1n - 05/11/2008 12:00
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Bij welke resolutie gebeurd dit precies dan? 800 x 600 of wat?
Offline djxfader - 05/11/2008 12:19
Avatar van djxfader Nieuw lid Hier op het werk staat de resolutie op 1280x1024
Thuis staat die 1680x1050 en daar staat het menu juist

Offline Kr4nKz1n - 05/11/2008 12:22
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend En op je werk niet goed dus?
Offline djxfader - 05/11/2008 12:29
Avatar van djxfader Nieuw lid neen, op de resolutie 1680x1050 staat alles op zen plaats, maar iemand met kleinere resolutie bvb 1280x1024 of 1024x768 zal zien dat het menu onderaan de site staat
Offline Kr4nKz1n - 05/11/2008 13:11
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Nope ik heb een resolutie van 1280 x 1024 en het menu staat perfect.
Offline henver - 05/11/2008 13:53
Avatar van henver HTML gevorderde Ik heb een resolutie van 1024 x 768 en het gaat perfect...
Offline jvs - 05/11/2008 13:55
Avatar van jvs HTML beginner Voor je muziek speler probleem kan je best flash gebruiken. Hiermee kan je door middel van flash vars doorgeven aan de speler waar je juist zat in het liedje. De speler zal dan nog wel altijd moeten herladen maar dan speelt hij tenminste niet elke keer opnieuw. een andere oplossen is misschien de rest van de site in een iframe te plaatsen, de rest te laten herladen dmv ajax of je gehele site in flash te maken. Wat volgens mij de beste oplossing is: gewoon geen muziek, tenzij je een voledige flash site hebt waar de muziek niet onderbroken moet worden en je ook geen frames,iframes, ajax moet gebruiken (wat zeer slecht is voor seo)
Offline djxfader - 05/11/2008 14:27
Avatar van djxfader Nieuw lid weet er dan iemand wat de oorzaak kan zijn waarom ik hier op het werk het menu onderaan zien staan ipv rechts van de site?

alleszins al bedankt voor jullie hulp
Offline Kr4nKz1n - 05/11/2008 15:16
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Een screenshot dan graag.
Wat ook kan is even meten hoe breedt het menu op je scherm is en meten hoe breedt de plaats waar het menu normaal staat is.
Offline djxfader - 05/11/2008 15:32 (laatste wijziging 05/11/2008 20:00)
Avatar van djxfader Nieuw lid hier is de screenshot

Screenshot

Misschien kan proberen de ruimte die de site inneemt naar % te zetten, en de ruimte die het menu inneemt ook over te zetten naar %
bvb 80% & 20%

Ik heb dit eens geprobeerd maar nog steeds krijg mijn probleem niet opgelost... Ik heb vanalles al zitten wijzigen, de ene keer blijft het menu staan, de andere keer verplaatst het zich....  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.33s