Ik heb onlangs een site gemaakt, maar nu heb ik gemerkt dat soms de layout wordt gewijzigd naargelang de resolutie van het scherm. Op een scherm van 1024x768 wordt het menu onder de site geplaatst, terwijl op mijn pc het menu rechts van de site staat.
Mijn website is gemaakt ahv een css-stylesheet, is er manier dat om deze pagina's automatisch te laten aanpassen aan de schermresolutie? Moet dit dan gebeuren op niveau van het css-stylesheet of op de htmlpagina zelf?
Natuurlijk willen wij problemen oplossen, maar dit is in mijn ogen niet de juiste manier.
Er is een oplossing gegeven en dan wordt er verwacht dat je daar even mee aan de slag gaat. Indien je niet snapt waar wimmarien het over heeft kun je dat vragen en krijg je eventueel een betere uitleg, of een voorbeeld.
Daarnaast heb ik even gekeken in je CSS-file en zie nergens een percentage staan. Daarom vraag ik mij af, wat bedoel je precies.
zo reageren op elk topic is niet de mentaliteit van sitemasters maar van krankzin volgens mij...
Kr4nKz1n schreef:
Er is een oplossing gegeven en dan wordt er verwacht dat je daar even mee aan de slag gaat. Indien je niet snapt waar wimmarien het over heeft kun je dat vragen en krijg je eventueel een betere uitleg, of een voorbeeld.
Ik zie geen percentage staan, dus het probleem zal elders zitten. maw, kijk eens wat verder dan je neus lang is voor je iemand afbreekt.
----------------
djxfader: Kan je misschien je html-bestand ook eens tonen?
Ok sorry voor mijn gedrag, ik wou niemand persoonlijk aanvallen... Maar ik ben al weken aan het zoeken hoe ik dit kan oplossen, maar ik vond het gewoon frustrerend dat het niet wou lukken. En ja ik heb het mss hier verkeerd uitgelegd wat ik bedoelde.
Wat ik hierboven eigenlijk wilde vragen, was welke regel ik moest aanpassen naar een % om de site automatisch te laten aanpassen?
Ik zal deze avond zelf een paar mogelijkheden proberen, maar ik wou gewoon geen verkeerde dingen doen.
Mwhua hoezo m`n mentaliteit, hij laat niet zien dat hij wat probeert.
En je leest me edit niet.
Maw, kijk eens wat verder dan je neus lang is.
Het gaat er gewoon even om dat je elke beginner afkraakt alsof hij niks kan.
Je moet een beetje respect hebben voor degene die minder zijn dan jij Zij moeten het ook leren, en wanneer ze het wat minder kunnen dan jij, moet je het proberen gestructureerd uit te leggen, of verwijzingen naar tutorials oid. Wanneer je dat niet kunt opbrengen moet je niet reageren op beginnersvragen, reageer er dan niet op. Niemand schiet er anders wat mee op.
@TS:
Je kan de breedtes ook in %en instellen, niet in px.
Als je in je css zet: width: 800px; is je element 800px breed.
Wanneer je er neer zet: width: 80%; wordt het element 80% van het element waar hij in staat.
Nu zal div1 80% van de hele pagina zijn ( wordt dus kleiner / groter bij andere resoluties), en div2 is 50% van div1 ;)
Probeer hiermee wat te oefenen, zodat je begrijpt wat de %en doen.
TS schreef:
Ik zal deze avond zelf een paar mogelijkheden proberen, maar ik wou gewoon geen verkeerde dingen doen.
Tip: Sla je bestand op onder een andere naam, en test daarmee. Zo weet je zeker dat je het originele werk niet kwijt raakt !
Excuses niet aanvaard
Niet nodig, ik voel me niet aangevallen en de rest ook niet lijkt mij zo.
Ik heb je site even bekeken, nu is mijn vraag, waarom wil je hem laten meerekken? Je hebt een header die niet zomaar uitgerekt mag/kan worden, wil je daarnaast gewoon een blauwe balk hebben? Dat is namelijk niet mooi.
Dus voordat ik kan gaan zeggen wat jij zou kunnen aanpassen wil ik weten wat er moet rekken.
Medieval schreef:
Het gaat er gewoon even om dat je elke beginner afkraakt alsof hij niks kan. Je moet een beetje respect hebben voor degene die minder zijn dan jij
Ik kan het niet met je eens zijn sorry, ook al ben ik dat vaak wel.
Ik vind niet dat ik de mensen afkraak, en als dat zo is, dan bied ik mijn excuses aan, maar ik stuur ze alleen maar. Want dit kan wel lullig aankomen ik vind dat de beginners gewoon veel te makkelijk denken en dat ze het verdomme (geen erg woord toch?) om zelf een poot uit te steken.
Natuurlijk zijn er mensen bij die dit wel doen, alleen kun je dat niet altijd uit hun reactie halen.
Toen ik begon waren de WMC`s niet zo actief of zat ik op de verkeerde WMC. En heb zelf gewoon veel uitgezocht, daar leer je ook veel meer van.
Ook al snap ik dat het vooral met CSS erg veel is verandert en dat er veel mensen tegen fouten op lopen, maar ik heb laatst ook 6 uur lang achter elkaar mijn divions goed gezet. Vereist wat doorzettingsvermogen, ik weet niet waarvoor iemand hier iets maakt, maar vaak doe je dat toch omdat je het leuk vindt, dus een beetje uitzoeken kan geen kwaad.
Mijn vingers
djxfader schreef:
Het is niet echt de bedoeling om mijn site uit te rekken, maar als je mss op de site kan kijken staat er normaal gezien rechts een menu. Ik heb al ondervonden op pc's met een andere resolutie dat dit menu onderaan de site terechtkomt. En ik dacht dat het automatisch aanpassen van resolutie hiervoor een oplossing zou bieden.