login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

lay-out probleempje

Offline roy - 28/10/2008 22:23
Avatar van royPHP gevorderde beste allemaal,

Ik ben bezig met het maken van een lay-out.
http://www.rdekleijn.nl (bestaat nu nog uit alleen blokjes:))

Links ontbreken twee blokjes, omdat ik ze daar niet kan krijgen.
Wat moet ik doen om daar ook zo'n klein blokje te krijgen?

Met vriendelijke groet,
Roy

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 28/10/2008 22:25
Avatar van marten Beheerder beetje met je div positie spelen?
Offline roy - 28/10/2008 22:30
Avatar van roy PHP gevorderde moeten ze dan allemaal relatief geplaatst worden?
Offline marten - 28/10/2008 22:36
Avatar van marten Beheerder Wel het mooiste he. En dan een beetje spelen met top, left, bottom, right enzo 
Offline roy - 28/10/2008 22:37
Avatar van roy PHP gevorderde maar dan krijgen ze allemaal een aparte css class/id....
kan het niet eenvoudiger?
Offline marten - 28/10/2008 22:39
Avatar van marten Beheerder Wat wil je met je blokken? Moeten het echt divjes zijn? Anders kan je ervoor kiezen om het als achtergrond erin te zetten........ maar dit zal misschien dom klinken omdat ik je doel niet weet.
Offline roy - 28/10/2008 23:05
Avatar van roy PHP gevorderde later komen er fotos in,

Het is nu relatief, maar hoe krijg ik nu toch links dat blokje?

Het geheel wordt weer in een div gestopt om het te centreren op de pagina.
Offline supernaturel - 29/10/2008 00:28
Avatar van supernaturel Nieuw lid het is handiger om elke div een rand te geven.
Dan zie je waar ze zijn.
dan vanaf het begin op te bouwen. Die eerst 3 divjes onder elkaar links,dan 1ne grote en kleintje erboven erop.
snap je wat ik bedoel? bij basis beginnen, dan steeds stapje verder gaan. dan weetje ook wanneer het fout gaat en is het makkelijker op te lossen.
Offline roy - 29/10/2008 10:02
Avatar van roy PHP gevorderde Het is me gelukt. De randen staan in een aparte div.

Maar het ziet er niet uit in internet explorer.. heeft iemand een idee van hoe ik dat kan oplossen?
Offline supernaturel - 29/10/2008 12:10
Avatar van supernaturel Nieuw lid als je dit bekijkt in resolutie van 1024 bij 768 moet je scrollen naar beneden weet niet of dit de bedoeling is
Ik denk dat je probleem een padding en margin probleem is.
Offline BramBo - 29/10/2008 12:37
Avatar van BramBo JS gevorderde Waarschijnlijk heb je hierna nog wat werk, maar probeer eens een reset css sheetje te gebruiken:

http://meyerweb.com/eric/tools/css/reset/

Verder bestaat er een CSS "Framework" wat ook een grid aanbied: http://www.blueprintcss.org/
Offline Wijnand - 29/10/2008 12:40
Avatar van Wijnand Moderator Het zal vast als 'uit de tijd' en 'dom' beschreven gaan worden maar waarom gebruik je niet gewoon tables? Div's zijn voor positioning zeer geschikt.. maar voor hetgeen jij wil zijn div's (imo) niet zo handig en kun je veel beter tabellen gebruiken.
Offline roy - 29/10/2008 15:12
Avatar van roy PHP gevorderde ik ben niet zo'n voorstander van tabellen..

Ik neem aan dat dit wel op 1 of andere manier op te lossen is???
in firefox werkt het! maar ie nog niet..
Offline Wijnand - 29/10/2008 15:16
Avatar van Wijnand Moderator Waarom ben je geen voorstander van tabellen? Ik kan mij maar één ding verzinnen namelijk: 'dat men denkt dat het minder professioneel is om tabellen te gebruiken'. Dat is ook de reden dat ik tabellen niet meer wilde gebruiken, totdat ik tegen een zelfde probleem aanliep.

Het probleem met div's is dat ze in sommige gevallen veel sturing van css/js nodig hebben en het probleem daarvan is dat het niet perse browser compatible is.

Maar goed.. je hoeft geen tabellen te gebruiken, is geen verplichting, ik denk wel dat het je hele probleem verhelpt.
Offline roy - 29/10/2008 15:37
Avatar van roy PHP gevorderde dat denk ik ook wel!!

maar het lijkt me een uitdaging als kan worden opgelost met css/html
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s