login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Lagen in dreamweaver CS3

Offline Logickske - 15/10/2008 19:55
Avatar van LogickskeNieuw lid Beste heren, dames  

Sinds kort heb ik in dreamwaeaver CS3 leren werken met lagen.. Vandaag de dag ben ik echter bezig met een website te bouwen waarin ik lagen gebruik.. Bij het systeem dat ik wil maken, zit ik echter met een probleempje..

situatie is als volgt..

Ik heb 1 laag (ouderlaag) gemaakt en op deze laag staat een tabel met een aantal kolommen.. in elke kolom staat een woordje dat als link moet dienen.

De bedoeling is, dat wanneer men op een link uit de ouderlayer drukt, een ondergeschikte layer tevoorschijn komt (visible), klikt men op een andere link, komt een andere layer tevoorschijn en verdwijnt die eerste weer.. enz..

Mijn vraag is echter.. hoe maak ik een link waardoor ik een layer tevoorschijn kan laten komen??

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes
Gerrit

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 15/10/2008 20:05
Avatar van Stijn PHP expert Eerst en vooral heb je twee layers nodig. Eén voor je tabel en één die dan tevoorschijn komt. Je moet die tweede layer dan de volgende CSS eigenschap meegeven: display: none;

Voor je links moet je javascript gaan gebruiken.

1. <a onclick="showLayer('inhoud voor in de layer te plaatsen');">tekst van je link</a>

En voor je javascript code:

1. function showLayer(tekst)
  2. {
  3. document.getElementById('id_van_je_tweede_layer').style.display = 'block';
  4. document.getElementById('id_van_je_tweede_layer').innerHTML = tekst;
  5. }

Je kan het zo complex maken als je wilt die javascript code. Het principe blijft hetzelfde.
Offline Logickske - 15/10/2008 20:57
Avatar van Logickske Nieuw lid bedankt voor de uitleg!  

mag deze topic sluiten  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.558s