login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

OScommerce in css main content. (Opgelost)

Offline Wesleigh - 14/10/2008 12:26
Avatar van WesleighNieuw lid Beste Sitemasters forummers,

Ik ben voor een bedrijf waar ik stage loop de website opnieuw aan het designen en een oscommerce webshop aan het maken. Mijn CSS structuur is opgebouwd uit: een footer, een menu, een mainframe en een footer.
Ik wil graag dat als mensen in de menu op de button assortiment klikken, dat mijn oscommerce webshop in mijn mainframe laadt. Ik google me helemaal scheel maar kan maar niet op de script komen die ik nodig heb om mijn index.php van oscommerce in de mainframe te laden.

Mijn site is opgebouwd uit verschillende .html files als:
index(home).html, contact.html, voorwaarden.html.

In elke file staat weer de hele menu script met alle menu links. Het is dus niet zo dat ik echt frames gebruik. Ik wil niet deze menu script in index.php van oscommerce zetten. Ik wil dus kunnen scripten dat index.php in de main content van mijn pagina laadt wanneer je op assortiment in mijn menu klikt. Will somebody please help me?
Het is voor mij nogal moeilijk om dit in zoektermen te formuleren.

Hier de home van de site zoals hij nu is (LET AUB NIET OP DESIGN EN LAYOUT, HIJ IS NOG VERRE VAN KLAAR):
B&R Productions site in progress

Ik studeer geen webdesign en ben er ook niet heel handig in, probeer gewoon de eindjes aan elkaar te knopen.
Thanks in advance. 
Mvg,

Wesleigh

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Kr4nKz1n - 14/10/2008 12:30
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend 2 footers?

Je hebt het de ene keer over html bestanden de andere keer over php bestanden.

Ik snap je vraag ook niet echt :/

Je moet de pagina`s of includen op de juiste plek, of de header en footer includen.
Offline Wesleigh - 14/10/2008 12:39
Avatar van Wesleigh Nieuw lid De site is opgebouwd uit html bestanden, maar de OScommerce (webshop gedeelte) is opgebouwd uit PHP en berust op een MySQL database. In de bovenstaande post van mij kan je een link naar de B&R site vinden,
En dit is een demo van hoe OSCommerce eruit ziet.
(Ik weet het de width van de shop is standaard veel te groot voor mijn mainframe, maar dit pas ik aan)
Mijn vraag is niet meer dan: Met welke script krijg ik het voor elkaar dat als mensen in mijn menu op Assortiment klikken, de oscommerce gedeelte in mijn mainframe laadt. (Met mainframe bedoel ik het stukje waar je ook de introtekst van de site kunt lezen.)

Hoop dat het zo iets duidelijker is. Wat je bedoelt met de pagina's includen op de juist plek, of de header en footer includen snap ik niet..?

I.i.g bedankt,

Wesleigh
Offline Kr4nKz1n - 14/10/2008 12:55
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Ik snap hem nu enigzins. Je hebt OSCommerce alleen die krijg je niet in je eigen stijl?

Dan zou je in de bestanden van OSCommerce moeten kijken waar het design staat.
Offline Wesleigh - 14/10/2008 13:04
Avatar van Wesleigh Nieuw lid Nee, OSCommerce in mijn eigen stijl zetten komt later pas. Hier, ik heb even een voorbeeldje van wat ik wil hebben geknip-plakt en gehost: Voorbeeld

Dat wil ik bereiken, zonder mijn hele site layout in de oscommerce index.php te gaan verwerken. Klikken op Assortiment moet dus mijn main content vertellen dat hij index.php van oscommerce moet laden.
Offline Kr4nKz1n - 14/10/2008 13:06
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Ja maar ik denk dat je je design in OSCommerce moet zetten. Je moet in die bestanden zitten.

Als je het met een paginasysteem wilt oplossen moet je alle url`s in OSCommerce aanpassen.
Offline Wesleigh - 14/10/2008 13:23 (laatste wijziging 14/10/2008 13:29)
Avatar van Wesleigh Nieuw lid Waarom zou ik al mijn links aan moeten gaan passen dan? De verhoudingen van index.php van OScommerce tegenover de rest van alle OSCommerce bestanden blijven toch hetzelfde? Ze blijven in de hostmap op dezelfde plek staan. Er moet toch een script zijn om mijn CSSmainframe als een HTML frameset-frame te laten werken?

Stel nou dat het geen oscommerce was, maar gewoon een anderf willekeurige .php site (een of ander forum bijvoorbeeld). Welke code zou ik dan moeten gebruiken om hetzelfde resultaat te behalen? Het moet toch mogelijk zijn om een andere site in deze contentframe weer te geven?
Offline marten - 14/10/2008 13:32
Avatar van marten Beheerder frames zijn bah
Offline Erwt - 14/10/2008 14:12 (laatste wijziging 14/10/2008 14:22)
Avatar van Erwt PHP beginner 1. Gebruik geen frames.
2. Je buttons zijn nog een outline: none; nodig in je css 

3. Je moet gebruik van maken van frames, of je gebruikt [url=http://php.net: Include]http://nl2.php.net/include/[/url]

Ikzelf raad gewoon aan je content met include erin te zetten, wat wel betekend dat het php is.
Offline Wesleigh - 14/10/2008 14:27 (laatste wijziging 14/10/2008 14:32)
Avatar van Wesleigh Nieuw lid Als je de site bekijkt zul je zien dat het geen echte frames zijn. Ik wil dat mijn Main als een echte frame werkt, maar zonder de lelijke borders van een html frame. Weet niemand de script hiervoor? Ik ben er van overtuigd dat het kan.

Marten: Bedankt ik zal er even in duiken.

Wesleigh
Offline Erwt - 14/10/2008 14:39 (laatste wijziging 14/10/2008 14:40)
  1. <title>Title</title>
  2. </head>
  3. <!-- Hier alles boven je frame -->
  4.  
  5. <iframe name="content"></iframe>
  6.  
  7. <!-- Hier alles onder je frame -->
  8. </body>
  9. </html>

Als je nu iets wilt openen in het frame doe je: target="content"
Offline KoenVR - 14/10/2008 14:55
Avatar van KoenVR Lid en je zet daarbij : iframeborder="0"