login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Problemen met uitlijning

Offline Abbas - 11/09/2008 16:15 (laatste wijziging 11/09/2008 16:43)

Crew .NET
Twee problemen:

1)
Ik heb een pagina 'index.php' met hierin een tabel. In die tabel heb ik een cel met deze stijl:
  1. <td style="vertical-align:top; text-align:center;">

Hierin wordt PHP-code uitgevoerd, namelijk er wordt een andere pagina in geladen. De ingeladen pagina bevat een titel en een formulier. De titel komt in het midden van de cel te staan, maar het formulier komt aan de linkerkant van de cel te staan in plaats van ook in het midden. In het formulier is er niets aanwezig van uitlijning of iets dergelijks. Weet iemand hoe dit komt?

2)
Diezelfde index pagina van puntje 1, over die tabel heb ik een div die er zo uitziet:
  1. <div align="center">

Dit is natuurlijk verouderd en ik wil dus dit gebruiken:
  1. <div style="text-align:center;">

Maar dit werkt niet. Ik heb ook al hetzelfde maar dan met de font-tag geprobeerd, ook hier niet het juiste resultaat. Ook hier iemand die weet hoe dat komt?

Alvast bedankt! 

Edit:
Het eerste puntje heb ik opgelost door in de tag van de tabel zelf dit toe te voegen:
  1. align="center"

Ik weet niet of dit allemaal valid en strict of van die toestanden is, maar dat is voor achteraf, tenzij iemand een beter oplossing heeft! 

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 11/09/2008 16:59
Avatar van marten Beheerder Als je element niet weet hoe breed het bovenliggende element is gaat het centreren niet. Geef dus aan het bovenliggende element van de cel en van de div een breedte mee en je beide problemen zijn opgelost.
Offline Abbas - 11/09/2008 17:02
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Hm, de div heeft geen bovenliggend element. Het ziet er zo uit:
  1. <div align="center">
  2. <table id="mainTable" style="width:95%;" cellspacing="0" cellpadding="5">
  3. <tr>
  4. ......
Offline Joost - 11/09/2008 18:31
Avatar van Joost PHP expert Je kan een div centreren door style='margin-left: auto; margin-right: auto;' toe te voegen aan de div.
Het probleem van je form kan ik niet zo snel bedenken..:(
Offline Abbas - 11/09/2008 18:32

Crew .NET
Ja, dat is al "opgelost" zeg maar. Het is vooral die div nu, ik zal het eens proberen! 
Offline Kr4nKz1n - 12/09/2008 10:12
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Alleen jammer dat je een table in een div hebt :)

Maar ik zou graag ook even wat meer willen zien 
Offline marten - 12/09/2008 10:16 (laatste wijziging 12/09/2008 10:17)
Avatar van marten Beheerder Zelfs een div heeft een bovenliggend element al is het alleen maar de body of de html . Bouw verder al je site met een container div. Dus altijd:

1. <head></head>
  2. <body>
  3. <div class="container">
  4. //hier je content
  5. </div>
  6. </body>
  7. </html>
Offline Kr4nKz1n - 12/09/2008 10:31
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Alleen dan een ID ipv CLASS 
Offline marten - 12/09/2008 10:32
Avatar van marten Beheerder waarom? Ik werk liever met classes dan id's tenzij ik een javascript manipulatie op dat element wil uitvoeren.
Offline Kr4nKz1n - 12/09/2008 11:55
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Waarom?

Je hebt die container sowieso maar 1 keer nodig. Dus waarom een class.

Mare titjes kun je even een url posten ?
Offline Abbas - 12/09/2008 13:04

Crew .NET
De website staat niet online, en ik geef liever niet teveel code, excuses hiervoor. Maar ik denk dat ik het al kan oplossen, en ja, door jullie hulp! 
Offline Joost - 12/09/2008 16:18 (laatste wijziging 12/09/2008 16:18)
Kr4nKz1n schreef:
Waarom?

Je hebt die container sowieso maar 1 keer nodig. Dus waarom een class.
Beetje consistentie.. Wanneer een div bij mij aan wordt geduid met een id, gebruik ik er JS op, anders niet. Dat houdt het lekker overzichtelijk.

Maar wat zijn volgens jou de voordelen aan een ID dan?:P
Offline Kr4nKz1n - 12/09/2008 16:22
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Ik zelf vind het overzichtelijk dat als ik een ID zie dat die maar 1 keer mag voorkomen, en indien ik een class zie betekend dat, dat die vaker kan voorkomen en dus zeer waarschijnlijk iets is van de content of de titel daarvan.

En indien ik eventueel javascript wil toepassen, hoef ik niet alles te hernoemen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.191s