login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Div en Transparancy

Offline Erwt - 20/08/2008 09:48
Avatar van ErwtPHP beginner Ok, ik weet dat transparantie niet valid w3 is maar daar gaat het me nu niet om . Ik heb een divje, met daarin inhoud.. en als ik op de achtergrond van dat divje een background doe.. en dan transparant maak (het is geen optie om het plaatje te editen en transparant te maken) dan wordt de tekst in dit divje ook transparant.. logisch, maar hoe zorg ik ervoor dat dit effect niet gebeurt?

Groeten,

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 20/08/2008 10:02
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Je maakt een div transparant, en de tekst is een onderdeel van de div dus die wordt automatisch even transparant als alle elementen die in de div zitten.

Een 2e div met de tekst absoluut positioneren boven de 1e div zorgt ervoor dat je tekst niet beïnvloed wordt door de transparantie.

Of door een afbeelding die uw transparantie bevat als achtergrond afbeelding te gebruiken.
Offline Erwt - 20/08/2008 10:09 (laatste wijziging 20/08/2008 10:13)
Avatar van Erwt PHP beginner Dat is geen optie want ik heb dus:

-Div: LINKS.. algemene div waar 3 divjes inzitten.
-menuitem
-menuitem
-menuitem

Ik heb die image dus als background van die Div: LINKS want anders krijg je in die 3 divjes precies dezelfde plaatjes, en nu lijkt het gewoon 1 afbeelding.. ik ga nu dat absolute probere.. iemand nog tips?

//edit: En met absolute gaat mijn hele website van links naar rechts.. ook niet echt de bedoeling..
Offline Ontani - 20/08/2008 10:45
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
http://v2.sparta-lille.be/

Kijk daar maar eens naar de achtergrond van de inhoud en de zijbalken, dit is een semitransparante png (Alpha van 95%) van 1px x 1px die als achtergrond gebruikt wordt om het transparante effect te creeëren.
Offline Martijn - 20/08/2008 10:47
Avatar van Martijn Crew PHP je zou een png kunnen gebruiken. PNG is transparant naar alle kleuren, en dat kun je makkelijk met photoshop op 50% doorzichtig zetten ofzo Ik heb het ook zo gedaan laatst.

Nadeel is dat IE6 m niet pakt, dus dan moet je een IE patch hebben maar die zijn te vinden (zoek maar naar supersleigth)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.306s