login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Div niet op positie

Offline Pellens - 18/08/2008 01:24 (laatste wijziging 18/08/2008 10:21)
Avatar van PellensPHP interesse Hi,

op Bunglars Bane is in IE7 de rechtse div niet op z'n juiste positie (zoals bij Firefox wel is).

Kan iemand me verder helpen dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt!

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ricky - 18/08/2008 13:26
Avatar van Ricky PHP beginner Ik zie geen verschil tussen de site in IE7 en de site in FF... wat is het probleem precies?
Offline jc2 - 18/08/2008 14:33
Avatar van jc2 PHP interesse Nee, zie ook geen verschil. Misschien heeft de resolutie er iets mee te maken, maar ik zie in IE7 een even goede website als in FF3.
Offline Pellens - 18/08/2008 14:35
Avatar van Pellens PHP interesse Zie je niet hoe dat <div id='extra' ...> zich in de nieuwe IE volledig naar rechts verschuift?

(Die klachten krijg ik te horen van enkele bezoekers...) Niemand die dit probleem ziet?

MVG
Offline jc2 - 18/08/2008 14:39
Avatar van jc2 PHP interesse Screenshot:
http://www.dumpjeplaatje.nl/images/Gtj63417.jpg
Offline AcIdBuRn - 18/08/2008 18:50
Avatar van AcIdBuRn HTML beginner Ik zie hier ook helemaal niets verkeerd ...
Offline kickasgamer - 18/08/2008 20:10
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde nope: hier met IE gekeken en ik zie het ook niet
Offline Pellens - 20/08/2008 11:36
Avatar van Pellens PHP interesse Wel ik heb even gevraagd achter een screenshot, en hier kan je het probleem zien, blijkbaar bedoelde men toch een oudere versie van IE
(Hoe dan ook, een website moet voor iedereen bollen he  )

Screenshot probleem
Offline kickasgamer - 20/08/2008 12:33
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde screen genomen vanuit IE 6 wrs

ik heb dat ook met mijn portfolio waar ik aan bezig ben, elke browser toont het goed behalve IE6 die gooit divs naar de andere kant, verplaats afbeelingen enz

maaar hoe ikd at allemaal moet oplossen weet ik ook nog niet
Offline peter1984 - 20/08/2008 20:07
Avatar van peter1984 Nieuw lid Het is een veel voorkomend probleem als je met margin en padding werkt dat het in de verschillende browsers net iets anders er uit ziet.

Ik heb even snel gekeken en op het oog lijkt het dat de div#extra de boel opzij duwt. De afstand lijkt evenveel als de margin die je hebt meegegeven.

Misschien is het een oplossing om 1 div te laten centreren van de pagina en in deze div verschillende divjes te plaatsen voor de lagen (een laag voor de tekst en een laag voor de achtergrondplaatjes) in deze divjes kan je verschillende plaatjes relatief (met bv een float) plaatsen.

Dit is code technisch misschien niet de mooiste oplossing maar het voorkomt wel een aantal problemen in de verschillende browsers. Je kunt ook een css hack gebruiken maar als je een uitgebreide website hebt dan verlies je al snel het overzicht.

Ik hoop dat deze manier een oplossing voor je is.
suc6.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s