login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Dropdown in framepagina

Offline Erick - 17/07/2008 21:32
Avatar van ErickNieuw lid Hoihoi,

Ik wil graag een horizontaal dropdown menu in een site integreren waar met frames (geen inline) gewerkt wordt. Bestaat er een mogelijkheid om het "dropdown"-gedeelte over de frame rand te laten gaan?

Met I-frames heb ik wat geprobeerd, maar daar had ik problemen met de hoogte van het I-frame (100%) die niet niet mee verkleinde met het verkleinen van het venster. (Tips daarvoor zijn ook welkom) Daarom zoek ik nu naar een oplossing met gewone frames.

Tenx!

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline CDNC - 17/07/2008 22:36
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde Als je de site nog moet gaan ontwerpen enz: begin gewoon NIET aan frames. Je loopt nu al tegen het eerste probleem, hoeveel volgen er nog?
Offline koosax - 18/07/2008 14:05
Avatar van koosax Lid Het menu van een dropdownmenu gaat standaard over de rand van een frame. Daarvoor hoef je niks te doen.

Geen anders eens een voorbeeld van wat je hebt.
Offline Erick - 20/07/2008 15:31
Avatar van Erick Nieuw lid http://www.mvc19.nl/testomgeving/dropdown.htm

Dit is de link. Het probleem zit 'm in het feit dat het iframe een hoogte heeft van 100%, maar er altijd een tweede scrollbalk zichtbaar is, als gevolg van het toevoegen van het dropdownmenu.
Offline besje - 21/07/2008 11:44
Avatar van besje Nieuw lid je kan ipv van iframe ook div gebruiken en die vullen.
En anders hoogte elke keer na klick eerst op 0 (of 10 of what ever) zetten dan past hij de hoogte wel aan.
Dit kan eventueel ook met css.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.161s