Nieuw lid |
|
Ik ben nu een weekje bezig met CSS en begin het al aardig te leren, maar zit nu nog in de beginners trouble shooting en ik hoop dat iemand mijn probleem herkent.
Ik heb mijn site opgedeelt in head, content en een footer div, en dit allemaal geplaatst in een container div.
Nu is de content div ook weer verdeeld in verschillende div's.
Nu heb ik alles op een auto hoogte ingesteld, behalve voor de content div zelf (bv 500)
Nu valt mij op dat als je geen hoogte aangeeft voor een div en auto gebruikt, dat in FF de BG img niet zichtbaar is, maar in IE(7) wel. Nu heb ik dus voor de content div een vaste hoogte ingesteld en zowel in FF en IE werkt dit perfect. (de BG img moet dus helemaal zichtbaar worden en is een vast hoogte instelling dus noodzakelijk?)
Maar nu is er het volgende probleem in IE (7). Als de tekst van 1 van de div's in de content div langer wordt dan de aangegeven hoogte van de content div, schuift de inhoud onder de footer door (de footer blijft op de hoogte staan waar dus de content div hoogt (bv 500) stopt.
Ik heb voor de footer clear:both ingesteld, maar dit heeft dus in IE geen effect, terwijl het perfect werkt in FF.
Is er een oplossing in IE zodat de inhoud de vaste hoogte van een div overschrijft? (en dan niet met een scrollbar
Mvg
Appe
|