login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Div formaat (Opgelost)

Offline Sam - 13/07/2008 21:41 (laatste wijziging 13/07/2008 21:42)
Avatar van SamPHP expert Hallo iedereen.

Ik zit met het klassieke FF/IE probleem.
Ik ben mijn website aan het maken in FF, en probeer een div van posititie 0,240 over de hele breedte en de resterende hoogte van de pagina te plaatsen. Dit lukte niet in FF, maar toen ik ging nakijken hoe de website eruitzag in IE, lukte het wel.
Dit is het probleem:
De hoogt van de div staat op 100%,
in FF wordt de div dan even groot gemaakt als de volledige pagina
in IE daarentegen, vult de div dan de resterende hoogte op.

Ik wil nu hetzelfde resultaat als in IE, mijn vraag is dus: hoe zorg ik ervoor dat de div de pagina opvult in FF?

Hier is de code voor de div:
  1. <div id="Main" style="z-index: 0; position: relative; left: 0px; top: 240px; width: 100%; height: 100%; background: #9F0000; "></div>

en die van de hele pagina:
Plaatscode: 12126

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 14/07/2008 15:28
Avatar van Martijn Crew PHP als je de oplossing heb dan maak je een hoop mensen blij volgens mij zijn dr maar weinig mensen die weten hoe het moet, wat je vraagt is namelijk niet zo simpel. Div's zijn nog niet zo ver geloof ik 
Offline Sam - 14/07/2008 16:13
Avatar van Sam PHP expert Dus je zegt dat het kan?  
Dan hoop ik dat een van die weinige mensen hier toevallig passeert en uitlegt hoe het moet 
Offline Ontani - 14/07/2008 16:15
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
javascript zorgt hier voor een oplossing
Offline Sam - 14/07/2008 16:47
Avatar van Sam PHP expert Zou je mss ook kunnen zeggen hoe?
Offline Ontani - 14/07/2008 16:49
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Het probleem zit hem in het feit dat firefox bij een hoogte van 100% gewoon schermvullend zal zijn en niet content vullend. via javascript de hoogte van de body opvragen zal ervoor zorgen dat je niet de hoogte van je scherm krijgt maar de hoogte van de volledige inhoud. voor de rest hebben ze google uitgevonden.
Offline roberini - 14/07/2008 18:30
Avatar van roberini HTML beginner Zet gewoon onderaan de pagina iets met: Best bekeken in Internet Explorer 7

of zoiets
Offline Martijn - 14/07/2008 18:35
Avatar van Martijn Crew PHP dat vind ik zo ruk. Je zou kunnen maken dat als de browser IE is ie het doet zoals je nu hebt, en voor overig met javascript. Dan werkt het iig in IE mooi.
Offline Sam - 14/07/2008 23:32
roberini schreef:
Zet gewoon onderaan de pagina iets met: Best bekeken in Internet Explorer 7

of zoiets

En 1 op 5 bezoekers van mijn website wegjagen omdat ze FF gebruiken? Dat zie ik niet echt zitten 

Ik heb het nu gewoon zo opgelost dat de div zich aanpast aan de hoogte van de inhoud, wat geen probleem vormt omdat er een google ad inzit die de inhoud hoog genoeg maakt  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s