hey, ik heb een vraag als ik een form maak en als form action invul mailto:niemand@niemand.com dan start ie automatish outlook op as ik het probeer, dit is juist niet mijn bedoeling? weet iemand hoe ik dat kan verhelpen
mailto is een protocol om mails te versturen via een programma. Het standaard programma op de meeste computers is Outlook of dergelijke. Je kan de mails via je eigen server laten versturen via een serverside taal.
Wat je nodig hebt is:
- een pagina met een formulier (heb je waarschijnlijk al)
- een pagina die het formulier verwerkt
- een pagina met een goed- of foutmelding (erg bezoekersvriendelijk!)
Bovenstaand script is niet volledig en zeker niet zonder fouten, maar het geeft wel een opzet voor jouw mailformulier.
Stel je voor dat bovenstaand script 'mailverwerking.php' heet, dan moet je i.p.v. niemand@niemand.com juist mapnaarbestand/mailverwerking.php of mailverwerking.php invullen.
Met alleen html en css zul je nooit een email kunnen verzenden zonder daarvoor een mailprogramma te moeten openen.
omdat spam bots hidden velden zullen invullen maar echte gebruikers niet, zo kan je dus zien als er iets in dit veld staat, dat het dan een spam bot was dus dat je de mail niet mag laten door komen