login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

FORM mailto

Offline jellebrt - 28/06/2008 19:39
Avatar van jellebrtNieuw lid hey, ik heb een vraag als ik een form maak en als form action invul mailto:niemand@niemand.com dan start ie automatish outlook op as ik het probeer, dit is juist niet mijn bedoeling? weet iemand hoe ik dat kan verhelpen

alsvast dank

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 28/06/2008 19:51
Avatar van Stijn PHP expert mailto is een protocol om mails te versturen via een programma. Het standaard programma op de meeste computers is Outlook of dergelijke. Je kan de mails via je eigen server laten versturen via een serverside taal.
Offline Erwt - 28/06/2008 20:25
Avatar van Erwt PHP beginner Zoals stijn al zei, hij pakt bij mailto automatisch een programma en is heel kwetsbaar voor bots. Beter gebruik je de functie mail().
Offline Delta - 28/06/2008 22:29
Avatar van Delta Nieuw lid De functie Mail() gebruiken (php.net/mail)

en als je het probleem lokaal wilt oplossen:

(XP Only) Start -> Rechtermuisknop op het startmenu -> Tablad Menu Start -> Knop Aanpassen -> Tablad Algemeen
Offline jc2 - 29/06/2008 12:44 (laatste wijziging 29/06/2008 12:45)
Avatar van jc2 PHP interesse Wat je nodig hebt is:
- een pagina met een formulier (heb je waarschijnlijk al)
- een pagina die het formulier verwerkt
- een pagina met een goed- of foutmelding (erg bezoekersvriendelijk!)

Ik richt mezelf even tot de tweede:
Plaatscode: 11176

Bovenstaand script is niet volledig en zeker niet zonder fouten, maar het geeft wel een opzet voor jouw mailformulier.
Stel je voor dat bovenstaand script 'mailverwerking.php' heet, dan moet je i.p.v. niemand@niemand.com juist mapnaarbestand/mailverwerking.php of mailverwerking.php invullen.
Met alleen html en css zul je nooit een email kunnen verzenden zonder daarvoor een mailprogramma te moeten openen.
Offline Delta - 30/06/2008 09:56
Avatar van Delta Nieuw lid Ik wil niet naar doen ofso maar waarom controleer je op een button hidden?
Offline maigel - 30/06/2008 10:43
Avatar van maigel PHP beginner omdat spam bots hidden velden zullen invullen maar echte gebruikers niet, zo kan je dus zien als er iets in dit veld staat, dat het dan een spam bot was dus dat je de mail niet mag laten door komen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s