login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

foto's groeperen (Opgelost)

Offline Webcreatorz - 23/05/2008 10:26
Avatar van WebcreatorzNieuw lid Ik heb een fotoalbum gemaakt in php maar nu worden alle foto's op 1 rij getoond (met als gevolg heel de opmaak slecht) in plaats van bv: 3 per rij.

Hoe kan ik dit oplossen? Is dit met CSS of staat dit berichtje verkeerd?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 23/05/2008 10:43
Avatar van vinTage Nieuw lid Geen idee hoe je je data ophaalt, maar met deze tut kom je vast een heel eind (ervanuitgegaan dat het zaakje dynamisch is)
Offline Pieter - 23/05/2008 10:43
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Dit kan idd opgelost worden met html/css, maar daarvoor hebben we iets van code nodig hé  
Offline marten - 23/05/2008 10:43
Avatar van marten Beheerder Met css zorgen dat je er een div omheen zet met een vaste grote. Dan daarin elke foto in een div plaatsen met float: left;
Offline cloudstrife - 23/05/2008 10:44
Avatar van cloudstrife PHP beginner Je berichtje staat goed.

Je kan dit met css door rond elke foto een div te plaatsen en deze dan float:left te geven. De stopt dan al je foto's in 1 grote div die je een breedte geeft, de browser plaatst ze dan naast elkaar tot de breedte bereikt is, dan gaat hij automatisch een nieuwe rij beginnen.

Of je kan het ook via een tabel waar je dan met een tellertje bijhoudt hoeveel foto's je hebt en bv als de teller op 3 staat plaats je </tr><tr> om een nieuwe rij te beginnen.
Offline Webcreatorz - 23/05/2008 10:55 (laatste wijziging 23/05/2008 11:06)
Avatar van Webcreatorz Nieuw lid Ik zal de code hier eens neerzetten. Verschiet niet, het is redelijk omslachtig 

In Firefox zet hij de foto's wel zoals het hoort, maar natuurlijk wringt IE weer tegen.

http://www.plaatscode.be/8792/
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s