login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

table wil niet 100% worden

Offline Martijn - 11/05/2008 19:40 (laatste wijziging 11/05/2008 19:45)
Avatar van MartijnCrew PHP ik ben bezig met mn site valideren, en dat is vrij goed gelukt, maar er is 1 ding wat ik niet zo fijn vind.

ik heb in mn containerdiv een table staan, die 100% groot moet worden. Zonder de doctype(=strict) regel is die dat ook, maar nu dus niet meer. De langste kolom is mn menu, en mn tabel word net zo groot als mn menu (tenzij mn main groter is bv op t forum)

ik had <table heigth="100%">, daar <table style="heigth:100%"> van gemaakt, maar dat werkt niet... De table een class geven en in mn css met heigth: 100%; werkt ook niet... Ik heb gekeken, de div waar die in zit, is 100% van het beeld.
Zet ik in de css een vaste waarde werkt ie wel, maar uiteraard is dat niet voldoende.
wat code:

1. <table cellpadding="0" cellspacing="0" class="tablemain">

1. .tablemain{
  2. background-color:transparent;
  3. height: 100%;
  4. width: 900px;
  5. border: none;
  6. }

en een leuk plaatje ervan

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WouterPSV - 11/05/2008 21:01 (laatste wijziging 11/05/2008 21:05)

Zet volgende in je css:

html, body { height: 100%; }

En in je eerste tabel:

style="height:100%"

Eventueel kun je het ook in je eerste td nog doen maar het zou de klus wel moeten klaren. Ik heb het laatst zelf ook zo gedaan.
Offline Martijn - 12/05/2008 11:42
Avatar van Martijn Crew PHP mn body,html heeft al 100% 
Offline WouterPSV - 14/05/2008 09:21
Avatar van WouterPSV Lid Heb je al geprobeerd dan ?

body,html
{
height:100%;
}

En dan in je tabel en je eerste td eventueel ?
Offline marten - 14/05/2008 10:44
Avatar van marten Beheerder Je moet kijken naar je bovenliggende elementen. Is het element waar de tabel in staat al geen 100% zal het nooit gaan werken.
Offline Martijn - 14/05/2008 12:29
Avatar van Martijn Crew PHP jup wouter, alle3 geprobeerd ook met heigth: *px als laatste poging 

Ik had ook gemaakt
*{ border: 1px solig black;}
En ik zag dat er een border was om mn tabel, en de div waar de in staat is wel 100%

ik snap dr nix van tables horen makkelijk te werken 
Offline StommePoes - 14/05/2008 13:35
Avatar van StommePoes Nieuw lid Eh, maar een tabel is een van de dingen die eigenlijk nooit 100% height heeft-- hoe weet je dat? Omdat tabellen kunnen groeien : ) Divs, die kunnen dat niet (behalve in IE6, hij is zo stom). 100%=alles in moderne browsers.

Meestal werk ik niet met tabellen voor layout... wat vreemd is, vind ik, is dat je zegt dat ie werkt wel zonder doctype... was dat alleen in IE? In quirrksmode lukt height="100%" maar dat is niet valid code. Was nooit zo, eigenlijk. Daarom konden tabellen groeien.

Wat Wouter heeft gezegt moet werken... dus is er iets anders gebeuren... je moet alle code posten, HTML inc. doctype en CSS... misschien is er iets voor/boven de tabel? Dan kan je ook geen 100% height hebben...

ook, een betere manier om alles te zien is met een achtergrond kleur-- die verandert de maat niet, terwijl border maakt je element groter.
Offline Martijn - 14/05/2008 17:52
Avatar van Martijn Crew PHP nu ik iets bekender ben met divs ga ik het nog een poging geven, ik heb wat nieuws bedacht. Maar ik weet wat wouter zei, en dat heb ik ook al in elke mogelijke combo geprobeerd 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.202s